Menu

Saab 9-7X – osobowy samochód terenowy typu SUV produkowany pod marką Saab przez koncern General Motors w latach 2005 – 2009. Pojazd przeznaczony był wyłącznie na rynki USA i Kanady.

Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku w kwietniu 2004 roku. Auto jest pierwszym SUV-em marki Saab. Konstrukcja modelu oparta została bazie platformy podłogowej o oznaczeniu GMT 360, która wykorzystana została również do opracowania samochodów Buick Rainer, Chevrolet TrailBlazer, GMC Envoy, Isuzu Ascender oraz Oldsmobile Bravada. Produkcja modelu 9-7X rozpoczęła się na początku 2005 roku. Do napędu auta wykorzystano amerykańskie silniki R6 Vortec 4200 LL8 o pojemności skokowej 4157 cm3 i mocy 275 KM, oferowany w wersji Linear oraz V8 Vortec 5300 LH6 o pojemności skokowej 5327 cm3 i mocy 300 KM występujący wersji Arc. W 2007 roku do oferty dołączyły modele w wersji wyposażeniowej Aero, do napędu których zastosowano silnik GM Small-Block LS2 o pojemności skokowej 5970 cm3 i mocy 390 KM. Niezależnie od wersji napęd przekazywany jest na wszystkie koła pojazdu poprzez 4-biegową skrzynię biegów Hydra Matic 4L60-E wyposażoną w sterowany elektronicznie nadbieg. Przednie zawieszenie oparte zostało na dwóch wahaczach poprzecznych oraz sprężynach śrubowych. Z tyłu zastosowano pięć wahaczy, oś niedzieloną oraz miechy pneumatyczne. Pierwszy uterenowiony samochód marki SAAB wyróżniał się charakterystyczną dla szwedzkich pojazdów stylistyką nadwozia i wnętrza. Przedni pas z charakterystyczną atrapą chłodnicy i reflektorami został przeniesiony z modelu 9-3. Produkcja modelu Saab 9-7X została zakończona w grudniu 2008 roku i związana była z zamknięciem zakładu produkcyjnego w Moraine w stanie Ohio.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 578MF

Sugerowany akumulator 2: 678MF

Sugerowany akumulator 3: 778MF

Sugerowany akumulator 4: 9A78


Przeczytaj także: