Menu

Lexus GS – samochód osobowy zaliczany do segmentu E marki Lexus produkowany od 1991 roku. W gamie modeli Lexusa plasuje się pomiędzy serią IS a LS. Każda z generacji dostępna była z benzynowymi sześciocylindrowymi silnikami rzędowymi i napędem na tylną oś. Jednostki V8 były oferowane w drugiej i trzeciej generacji, a napęd na obie osie jak i wersja z napędem hybrydowym zadebiutował w 2005 roku. Pierwsze dwie generacje sprzedawane były na rodzimym rynku pod nazwą Toyota Aristo. Mimo podobnego nadwozia jak i kabiny pasażerskiej, Aristo odróżniały się od GS-a silnikami i wyposażeniem.

Sprzedaż pierwszej generacji na terenie USA, Europie i niektórych rejonach Azji rozpoczęto w roku 1993. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Italdesign Giugiaro. Druga generacja zadebiutowała w 1998 roku, oparto ją na nowej płycie podłogowej, przestylizowano nadwozie oraz dodano silnik V8. Trzecia generacja Lexusa GS została wprowadzona w roku 2005 jako rocznik 2006. Dostępna była z benzynowymi jednostkami V6, V8 oraz w wersji z napędem hybrydowej – GS 450h.

Premiera czwartej generacji Lexusa GS miała miejsce w sierpniu 2011 podczas Pebble Beach Concours d’Elegance. Na serię składają się modele: GS 350 (V6), hybrydowy GS 450h oraz nastawiony pod kątem osiągów GS 350 F-Sport. Podczas Auto Guangzhou Exhibition w listopadzie 2011 zaprezentowano wersję GS 250 z mniejszym silnikiem V6 przygotowaną z myślą o rynku europejskim i azjatyckim[1]. Na niektórych rynkach (USA) GS klasyfikowany jest w segmencie średniej klasy sedanów na równi z przednionapędowym modelem ES.

Źródło : Wikipedia.org

Podane modele nie dotyczą wersji hybrydowych.


Sugerowany akumulator 1: 634RMF (93-97)

Sugerowany akumulator 2: 734RMF (93-97)

Sugerowany akumulator 3: 634MF (98 ->)

Sugerowany akumulator 4: 734MF (98 ->)

Sugerowany akumulator 5: 9A78DT (98->)


Przeczytaj także: