Menu

Cadillac Escalade – jest luksusowym samochodem sportowo-użytkowym sprzedawanym przez markę Cadillac, należącą do koncernu General Motors. Jest to pierwsze znaczące wejście w rynek popularnych SUVów przez tą markę. Escalade został wprowadzony do produkcji w 1999 roku w odpowiedzi na niemieckich i japońskich konkurentów oraz na wypuszczonego przez Forda w 1998 roku Lincolna Navigatora. Projekt Escalade od zatwierdzenia wszedł do produkcji po 10 miesiącach.

Escalade oryginalnie bazował na aucie siostrzanej firmy GMC Youkon Denali, ale został przerobiony w 2002 roku by dostosować go do nowego designu firmy Cadillac.

Auto stało się bardzo popularne wśród tunerów, którzy przerabiali auta zgodnie z życzeniami klientów. Jeśli coś nie znalazło się w seryjnym wyposażeniu Escalade, albo nie pasowało użytkownikowi Cadillaca mogło zostać wykonane przez taką firmę tuningową. Popularnymi modyfikacjami są większe felgi, wzmocnienie silnika, lepsza instalacja audio, wykończenie wnętrza oraz nowy lakier. Dzięki drogim przeróbkom i atrakcyjnemu wyglądowi Escalade był jednym z najczęściej kradzionych aut w latach 2001-2003 w USA.

Główną rynkową konkurencją dla tego samochodu są: Audi Q7, BMW X5, Infiniti QX56, Lexus LX470, Lincoln Navigator, Mercedes-Benz klasy G, Range Rover.

HISTORIA


Cadillac Escalade do salonów dealerskich trafił po raz pierwszy w 1999 roku jako luksusowy SUV z napędem AWD. Nie był on bardzo unikalnym samochodem, był po prostu zmodyfikowanym GMC Youkon Denali, ale posiadał dodatkowe wyposażenie. Napędzał go 5,7 litrowy silnik Vortec V8 o mocy 255 KM. Wszystkie Escalade pierwszej generacji były wyposażone w napęd na wszystkie koła (AWD). Nie spełniał on w pełni oczekiwań Cadillaca co do luksusowego SUV, co sprawiało, że przegrywał konkurencję z Lincolnem Navigatorem. Ta generacja była w sprzedaży do czasu, gdy ostateczna wersja Escalade był gotowa, dlatego też w 2001 Escalade nie był dostępny na rynku.

W 2002 roku do salonów Cadillac-a wkroczył Escalade II generacji. Cadillac Escalade z nowym designem marki „Art and Science”. To był bardzo odmienny SUV i szybko stał się przedmiotem pożądania wielu zamożnych ludzi, a szczególnie czarnych raperów. Każda gwiazda Hollywood musiała go mieć. Nie był to już tylko bardziej luksusowy GMC Youkon Denali, w zależności od wersji wyposażenia pod jego maskę trafił 6 litrowy silnik V8 Vortec, który produkował 345 koni mechanicznych oraz 515 Nm. momentu obrotowego oraz 5,3l jednostka V8 o mocy 300KM. W wersji z silnikiem 5,3l napędzał koła tylne, w każdym innym wszystkie koła. To był jeden z najbardziej komfortowych i luksusowych SUVów na świecie. W kabinie było bardzo dużo miejsca, siedzenia miękkie i komfortowe, we wnętrzu czuć było „ciepło”. Bardzo przyjacielski, nie twardy i zimny jak lubi być wiele luksusowych SUVów w dzisiejszych dniach. Jakość podróżowania w Escalade jest bardzo dobra, zawieszenie jest bardzo miękkie i bezpieczne z systemem stabilizacji jazdy StabiliTrak połączonego z kontrolą trakcji. Jeśli szukasz SUVa, który jest wystarczająco dobry dla bogatych i sławnych, jedynym właściwym autem jest Cadillac Escalade. Obecny model może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie 3674 kg, choć w świetle polskich przepisów będzie ona wymagała własnego układu hamulcowego.

WYPOSAŻENIE


Escalade

Escalade występuje w trzech wersjach wyposażenia. Pierwsza podstawowa, występowała z silnikiem 5,3 V8 i napędem na tylną oś oraz z 6 litrowym silnikiem i AWD. W 2005 roku zaprzestano produkcje silnika 5,3 za to wprowadzono opcje z silnikiem 6,0l i napędem tylko na tylną oś. Dostępna była także wersja EXT oraz ESV. W standardzie mieści 7 osób natomiast w opcji można zamówić środkową kanapę dającą miejsce 8 pasażerom.

EXT

Wersja EXT bazuje na Chevroletcie Avalanche i jest samochodem typu pickup, dostępny tylko z silnikiem 6 litrowym i stałym napędem AWD. Został wprowadzony do produkcji w 2002 roku razem z nową generacją modelu. Jedną z cech wersji EXT jest tylna ścianka kabiny, którą można wymontować, uzyskuje się wtedy dużo płaskiej przestrzeni w bagażniku. Ciekawostką jest, że auto wystąpiło w filmie Matrix: Rewolucje zanim zostało wyprodukowane, Cadillac do filmu zbudował EXT, który jest tak naprawdę Chevroletem Avalanche z częściami blacharskimi od Escalade, wszystko to w celach promocyjnych.

ESV

Przedłużony Escalade nazywa się ESV i stworzono go na bazie Chevroleta Suburbana. Wprowadzono go do sprzedaży w 2003 roku i jest dostępny tylko z silnikiem 6.0l i napędem na wszystkie koła. W wersji ESV znajduje się najbogatsza opcja wyposażenia – Platinium Edition, która stawia Escalade w czołówce najdroższych SUVów. Tak samo jak „zwykły” Escalade, wersja ESV mieści 7 pasażerów a opcjonalnie nawet 8.

Hybrid

Wersja Hybrid bazuje na Chevrolecie Tahoe Hybrid. Opcjonalnie jest w kolorze białym, ale na zamówienie może być czarny, reflektory w białym kolorze są czerwone a w czarnym zielone.

Źródło : Wikipedia.org

Podane  niżej akumulatory można stosować we wszystkich wersjach silnika wyprodukowanych do 2006 roku. W sprawie doboru akumulatora do pojazdu wyprodukowanego od 2007 roku prosimy o kontakt.


Sugerowany akumulator 1: 578MF

Sugerowany akumulator 2: 678MF

Sugerowany akumulator 3: 778MF

Sugerowany akumulator 4: 778DT

Sugerowany akumulator 5: 9A78DT


Przeczytaj także: