Akumulator do Toyota C-HR
Toyota C-HR to samochód osobowy typu kompaktowy crossover produkowany przez japoński koncern Toyota od 2016 roku w tureckich oraz japońskich zakładach marki.
Pomysł producenta na stworzenie własnej odpowiedzi na Nissana Qashqaia po raz pierwszy zobrazował prototyp C-HR zaprezentowany w 2014 roku w Paryżu. Toyota szybko ogłosiła plany wdrożenia produkcyjnej wersji z racji dostrzegania ogromnego potencjału w segmencie kompaktowych crossoverów. Za uzupełnieniem gamy samochodem o takim nadwoziu przemawiało także istnienie luki, jaka powstała po tym, jak czwarta generacja modelu RAV4 przez wymiary awansowała do segmentu SUV-ów klasy średniej. Drugi koncepcyjny model zadebiutował w 2015 roku na targach we Frankfurcie.
Oficjalne zdjęcia produkcyjnej wersji modelu C-HR pojawiły się w marcu 2016 roku, chwilę przed światowym debiutem na salonie samochodowym w Genewie. Pojazd wywołał poruszenie odważną stylistyką, która w zaskakująco niskim stopniu odbiegała od wersji studyjnej. Najbardziej charakterystyczne elementy wyglądu kompaktowego crossovera Toyoty to wielkie, szerokie przednie reflektory dominujące wygląd pasa przedniego, wyraźnie zaznaczone tylne nadkola, wystające poza obrys nadwozia klosze tylnych świateł, a także ukryta klamka tylnych drzwi oraz spoiler. Wygląd auta łączy elementy wyglądu hatchbacka, coupe oraz SUV-a. Z racji specyficznego, mało rodzinnego, charakteru auta typowego dla najmniejszych crossoverów na rynku niektóre źródła podawały błędne spekulacje, iż jest on crossoverem segmentu B i odpowiedzią na takie modele, jak Nissan Juke czy Renault Captur – de facto C-HR jest autem o segment większym i celuje przede wszystkim w takie samochody, jak Mitsubishi ASX i Nissan Qashqai, o czym świadczą przede wszystkim jego wymiary. Dopiero pół roku po premierze producent ujawniła oficjalne zdjęcia wnętrza modelu C-HR. Deska rozdzielcza odznacza się ograniczoną do minimum ilością przycisków i przełączników. Dominuje ją wielki ekran dotykowy, z którego sterować można m.in. radiem czy nawigacją satelitarną.
Do C-HR trafiły różne źródła napędu – auto wyposażone jest w napęd hybrydowy (silnik 1.8 o kodowej nazwie X2ZR-W22U) pochodzący z Toyoty Prius czwartej generacji, a także w znany z drugiej generacji modelu Auris turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,2 l i mocy 116 KM (na niektórych rynkach również 2,0 l).
Pierwszym rynkiem, gdzie do sprzedaży trafił nowy model Toyoty była Europa, dla której C-HR jest wytwarzany w tureckiej fabryce marki. Produkcja przed seryjna ruszyła tam latem 2016 roku, a seryjna w listopadzie tego samego roku. Akcja przed sprzedażowa w Polsce rozpoczęła się na początku września 2016 roku. W grudniu samochód trafił do sprzedaży w Japonii. Na potrzeby rodzimego rynku C-HR jest produkowany w fabryce Toyota Motor East Japan w prefekturze Iwate. C-HR sprzedawany jest także w USA, gdzie oferuje się go nie jak spekulowano wcześniej pod marką Scion, ale, z racji jej likwidacji jako Toyota. Oficjalna sprzedaż w Polsce rozpoczęła się 14 stycznia 2017.
W grudniu 2016 roku C-HR został nominowany do nagrody Car of the Year 2017 jako jeden z 7 kandydatów. W lutym 2017 ogłoszono, że C-HR znalazł się na liście półfinalistów World Car of the Year 2017 i World Car Design of the Year 2017. W lutym 2017 Toyota C-HR wygrała w kategorii „Premiera motoryzacyjna” w 15. edycji plebiscytu Auto Lider 2016. W marcu 2017 Toyota C-HR zdobyła 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Sugerowany akumulator 1: DEKA EXACT FIT 647MF
Sugerowany akumulator 2: DEKA INTIMIDATOR 9A47