Menu

Lexus ES VII produkowany jest od 2018 roku. Auto zadebiutowało po raz pierwszy 25 kwietnia 2018 roku na Salonie w Pekinie.

Siódme wcielenie ES-a przyniosło jednocześnie sporą rewolucję w gamie japońskiej marki. Model ten został wprowadzony na rynek europejski, w miejsce znajdującego się w tym samym segmencie, jednak pozycjonowanego wyżej GS-a. Samochód kontynuuje aktualny kierunek stylistyczny marki i podobnie, jak dotychczas produkowany będzie w Japonii na platformie GA-K, znanej również m.in. z Toyoty Camry. Specjalnie dla tego modelu opracowano nowe fotele. Prace nad nimi trwały trzy lata.

Od końcówki 2018 roku na japońskim rynku Lexus ES 7. generacji jest dostępny z kamerami zamiast lusterek, z których obraz jest wyświetlany na ekranach we wnętrzu auta. To pierwszy w historii masowo produkowany samochód wyposażony w takie rozwiązanie. Od kwietnia 2020 roku auta ze wspominanym systemem będą dostępne również w Polsce.

W połowie 2020 roku na amerykańskim rynku zadebiutował Lexus ES w wariancie 250 AWD z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.5 o mocy około 200 KM. To pierwsza wersja z napędem na cztery koła w historii modelu.

W Europie Lexusa ES będzie napędzać 218-konny, hybrydowy układ napędowy czwartej generacji z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w cyklu Atkinsona i wodorkowo-niklowym akumulatorem trakcyjnym o zmniejszonym rozmiarze. W takiej wersji auto będzie miało oznaczenie 300h. W odmianie F Sport samochód będzie dostępny z adaptacyjnym zawieszeniem AVS, podobnym do tego zastosowanego w modelu LC. Lexus ES 7. generacji zdobył maksymalny wynik 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Łączna nota dla modelu to 86.25. Za wysoki rezultat odpowiada m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzi system ochrony przedzderzeniowej z funkcjami wykrywania rowerzystów, działającą w świetle dziennym, a także wykrywania pieszych w nocy. Samochód może być wyposażony w 17-głośnikowy system audio marki Mark Levinson z 265-milimetrowym subwooferem, największym zainstalowanym do tej pory w drogowym Lexusie.

W 2019 roku samochód zdobył nagrodę Fleet Awards Polska w kategorii najlepszego samochodu segmentu premium z napędem alternatywnym. A w badaniu ADAC Ecotest 2019 oceniającym zużycie paliwa i emisję spalin auto osiągnęło najlepszy wynik w klasie wyższej średniej. W 2020 roku Lexus ES zdobył najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study uznawanego za jeden z najbardziej renomowanych rankingów niezawodności w branży motoryzacyjnej.


Sugerowany akumulator 1: DEKA ORIGINAL EQUIPMENT 624FMF

Sugerowany akumulator 2: DEKA ULTIMATE 724FMF

Sugerowany akumulator 3: DEKA INTIMIDATOR 9A24F


Przeczytaj także: