Menu

Land Rover Defender II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2019 roku.

Jeszcze podczas produkcji poprzednika, Land Rover przedstawił we wrześniu 2011 roku studyjną zapowiedź wizji swojego terenowego modelu w zupełnie nowej formie. Prototyp otrzymał nazwę Land Rover DC100 Concept i miał zapowiadać kluczowe cechy koncepcji, w jakiej zbudowany zostanie zapowiadany na najbliższe lata następca.

Ostatecznie, zupełnie nowy Defender drugiej generacji po trwającym 7 lat procesie konstrukcyjnym i testowym, został oficjalnie zaprezentowany w produkcyjnej formie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2019 roku. Jest to zupełnie nowa konstrukcja zbudowana od podstaw, po raz pierwszy od czasu premiery poprzednika w 1983 roku, którego technika wywodzi się aż z drugiej połowy lat 40. XX wieku. Samochód w istotnym stopniu nawiązuje do studium DC100 z 2011 roku, uzyskując jednak wiele nowych cech wyglądu. Nadwozie zyskało masywny, ścięty przód, wąskie i prostokątne reflektory, a także oryginalne, dwuczęściowe minimalistyczne tylne lampy wkomponowane w plastikowe nakładki biegnące przez całą długość tyłu.

Land Rover Defender II produkowany jest od 2020 roku w słowackich zakładach producenta w Nitrze w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym. Dostępne będą liczne konfiguracje zarówno wyglądu wewnętrznego, jak i zewnętrznego – w zależności od zamówienia, samochód będzie mógł zyskać bardziej użytkowy, terenowy lub bulwarowy charakter. Wbrew wcześniejszym spekulacjom, Defender II nie będzie oferowany także jako pickup.

Wygląd deski rozdzielczej Defendera II był znany już w lutym 2019 po niekontrolowanym wycieku nieoficjalnych fotografii do internetu. Utrzymano go w minimalistycznej estetyce – koło kierownicy zamiast loga producenta zdobi napis „Defender”, a deska rozdzielcza składa się z ekranu dotykowego do sterowania systemem multimedialnym. Tunel środkowy pozostał niezabudowany z racji opcjonalnego dostępu trzeciego, środkowego miejsca dla pasażera na zamówienie.

Land Rover Defender II produkowany jest od 2020 roku w słowackich zakładach producenta w Nitrze w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym. Dostępne będą liczne konfiguracje zarówno wyglądu wewnętrznego, jak i zewnętrznego – w zależności od zamówienia, samochód będzie mógł zyskać bardziej użytkowy, terenowy lub bulwarowy charakter. Wbrew wcześniejszym spekulacjom, Defender II nie będzie oferowany także jako pickup.


Sugerowany akumulator 1: DEKA INTIMIDATOR 9A49


Przeczytaj także: