Akumulator do Buick Envision
Buick Envision to samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Buick od 2014 roku. Od 2020 roku produkowana jest druga generacja modelu.
Pierwszy od czasu wycofania w 2007 roku modelu Rendezvous średniej wielkości SUV marki Buick, zadebiutował w lipcu 2014 roku podczas Chengdu Auto Show w Chinach. Envision został zbudowany na platformie General Motors, którą dzieli z innymi średniej wielkości SUV-ami koncernu – Chevroletem Equinox i GMC Terrain. Samochód utrzymano w aktualnym wówczas kierunku stylistycznym dla Buicka, wyróżniając się strzelistymi reflektorami i chromowanymi ozdobnikami na atrapie chłodnicy oraz klapie bagażnika.
W momencie premiery pojawiały się spekulacje na temat zbudowania przez General Motors bliźniaczych wersji Buicka Envision na inne rynki, która w Europie mogłaby stać się następcą oferowanego wówczas modelu Antara, a w Australii – Holdena Captivy. Informacje te jednak nie potwierdziły się.
W lutym 2018 roku Buick przedstawił Envisiona po gruntownej modernizacji, która objęła zarówno rynek chiński, jak i północnoamerykański. Samochód zyskał przemodelowane zderzaki, inny kształt reflektorów i tylnych lamp, a także przemodelowaną atrapę chłodnicy i inne wytłoczenie klapy bagażnika. Zaledwie półtora roku po ostatnim faceliftingu, chiński oddział Buicka zdecydował się ponownie zmodernizować SUV-a Envision w listopadzie 2019 roku. Zmieniono wygląd przednich lamp i montując większą atrapę chłodnicy z charakterystyczną chromowaną poprzeczką.
W styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show Buick przedstawił model Envision przeznaczony na rynek Ameryki Północnej. W porównaniu do wariantu na rynek chiński, samochód oferowany jest w nowych wariantach kolorystycznych, z innymi wzorami alufelg i oświetleniem zmodyfikowanym pod potrzeby amerykańskiego, kanadyjskiego i meksykańskiego rynku.
Prezentacja Buicka Envision wywołała duże kontrowersje z powodu kraju produkcji – wbrew wcześniejszym spekulacjom, Buick nie zadecydował się ulokować produkcji Envisiona lokalnie, w Stanach Zjednoczonych, lecz zdecydował się importować samochód z chińskiej fabryki w portowym mieście Yantai. Spotkało się to z krytyką także ze strony Zjednoczonych Związków Zawodowych General Motors, którzy od września 2015 lobbowali za produkcją Buicka Envision dla rynku Ameryki Północnej lokalnie. Samochód stał się w ten sposób pierwszym w historii amerykańskiej motoryzacji pojazdem oferowanym w tym kraju, który pochodzi z fabryki w Chinach. Buick Envision nie zyskał popularności w Stanach Zjednoczonych, notując niskie w porównaniu do konkurencji wyniki sprzedażowe.
Buick Envision II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2020 roku.
W marcu 2020 roku w internecie pojawiły się pierwsze nieoficjalne fotografie dokumentujące nowego, średniej wielkości SUV-a mającego poszerzyć chińskie portfolio marki Buick. Pierwsze oficjalne zdjęcia przedstawiono jednak wobec wariantu przeznaczonego na rynek Ameryki Północnej, prezentując ją 29 maja 2020 roku. Druga generacja Envision przeszła obszerne modyfikacje w stosunku do poprzednika, powstając na nowej platformie koncernu General Motors.
Samochód zyskał szersze nadwozie z niżej poprowadzoną linią dachu, a także wyżej umieszczoną linię szyb bez trzeciego okienka w słupku C. Pojawił się większy przedni wlot powietrza i węższe, bardziej podłużne reflektory. Podobny motyw stylistyczny zastosowano z tyłu nadwozia, gdzie Buick Envision II upodobnił się szczególnie do mniejszego modelu Encore GX.
Produkcja drugiej generacji Buicka Envision będzie odbywać się podobnie jak dotychczas wyłącznie w Chinach, skąd model będzie dostarczany zarówno na rynek lokalny, jak i północnoamerykański. Produkcja ma rozpocząć się na przełomie 2020 i 2021 roku, za to sprzedaż – w pierwszych miesiącach 2021 roku.