Menu

Buick Envision to samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Buick od 2014 roku. Od 2020 roku produkowana jest druga generacja modelu.

Pierwszy od czasu wycofania w 2007 roku modelu Rendezvous średniej wielkości SUV marki Buick, zadebiutował w lipcu 2014 roku podczas Chengdu Auto Show w Chinach. Envision został zbudowany na platformie General Motors, którą dzieli z innymi średniej wielkości SUV-ami koncernu – Chevroletem Equinox i GMC Terrain. Samochód utrzymano w aktualnym wówczas kierunku stylistycznym dla Buicka, wyróżniając się strzelistymi reflektorami i chromowanymi ozdobnikami na atrapie chłodnicy oraz klapie bagażnika.

W momencie premiery pojawiały się spekulacje na temat zbudowania przez General Motors bliźniaczych wersji Buicka Envision na inne rynki, która w Europie mogłaby stać się następcą oferowanego wówczas modelu Antara, a w Australii – Holdena Captivy. Informacje te jednak nie potwierdziły się.

W lutym 2018 roku Buick przedstawił Envisiona po gruntownej modernizacji, która objęła zarówno rynek chiński, jak i północnoamerykański. Samochód zyskał przemodelowane zderzaki, inny kształt reflektorów i tylnych lamp, a także przemodelowaną atrapę chłodnicy i inne wytłoczenie klapy bagażnika. Zaledwie półtora roku po ostatnim faceliftingu, chiński oddział Buicka zdecydował się ponownie zmodernizować SUV-a Envision w listopadzie 2019 roku. Zmieniono wygląd przednich lamp i montując większą atrapę chłodnicy z charakterystyczną chromowaną poprzeczką.

W styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show Buick przedstawił model Envision przeznaczony na rynek Ameryki Północnej. W porównaniu do wariantu na rynek chiński, samochód oferowany jest w nowych wariantach kolorystycznych, z innymi wzorami alufelg i oświetleniem zmodyfikowanym pod potrzeby amerykańskiego, kanadyjskiego i meksykańskiego rynku.

Prezentacja Buicka Envision wywołała duże kontrowersje z powodu kraju produkcji – wbrew wcześniejszym spekulacjom, Buick nie zadecydował się ulokować produkcji Envisiona lokalnie, w Stanach Zjednoczonych, lecz zdecydował się importować samochód z chińskiej fabryki w portowym mieście Yantai. Spotkało się to z krytyką także ze strony Zjednoczonych Związków Zawodowych General Motors, którzy od września 2015 lobbowali za produkcją Buicka Envision dla rynku Ameryki Północnej lokalnie. Samochód stał się w ten sposób pierwszym w historii amerykańskiej motoryzacji pojazdem oferowanym w tym kraju, który pochodzi z fabryki w Chinach. Buick Envision nie zyskał popularności w Stanach Zjednoczonych, notując niskie w porównaniu do konkurencji wyniki sprzedażowe.

Buick Envision II został zaprezentowany po raz pierwszy w 2020 roku.

W marcu 2020 roku w internecie pojawiły się pierwsze nieoficjalne fotografie dokumentujące nowego, średniej wielkości SUV-a mającego poszerzyć chińskie portfolio marki Buick. Pierwsze oficjalne zdjęcia przedstawiono jednak wobec wariantu przeznaczonego na rynek Ameryki Północnej, prezentując ją 29 maja 2020 roku. Druga generacja Envision przeszła obszerne modyfikacje w stosunku do poprzednika, powstając na nowej platformie koncernu General Motors.

Samochód zyskał szersze nadwozie z niżej poprowadzoną linią dachu, a także wyżej umieszczoną linię szyb bez trzeciego okienka w słupku C. Pojawił się większy przedni wlot powietrza i węższe, bardziej podłużne reflektory. Podobny motyw stylistyczny zastosowano z tyłu nadwozia, gdzie Buick Envision II upodobnił się szczególnie do mniejszego modelu Encore GX.

Produkcja drugiej generacji Buicka Envision będzie odbywać się podobnie jak dotychczas wyłącznie w Chinach, skąd model będzie dostarczany zarówno na rynek lokalny, jak i północnoamerykański. Produkcja ma rozpocząć się na przełomie 2020 i 2021 roku, za to sprzedaż – w pierwszych miesiącach 2021 roku.


Sugerowany akumulator 1: DEKA INTIMIDATOR 9A94R


Przeczytaj także: