Akumulator do SAAB 9-2X
Saab 9-2X – samochód osobowy klasy kompaktowej szwedzkiej marki Saab we współpracy z japońskim koncernem Subaru przez Fuji Heavy Industries w latach 2004 – 2006. Pojazd przeznaczony wyłącznie na rynek amerykański oraz kanadyjski. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w grudniu 2003 roku. Konstrukcyjnie pojazd został zbudowany w ramach współpracy marki Saab z Subaru w wyniku której na płycie podłogowej Subaru Impreza II kombi zbudowano model 9-2X. W stosunku do bliźniaczej Subaru Imprezy pojazd otrzymał charakterystyczny dla marki Saab pas przedni z osłoną chłodnicy z trzema wlotami powietrza i charakterystycznymi reflektorami. Wnętrze pojazdu otrzymało skandynawski styl. Do napędu pojazdu użyto dwóch czterocylindrowych silników benzynowych w układzie Boxer. Pierwszą jednostką był silnik o nazwie handlowej 2.5i, pojemności skokowej 2457 cm? i mocy 165 KM, który oferowany był w podstawowej wersji wyposażeniowej Linear. Drugim silnikiem był wyposażony w turbosprężarkę motor 2.0T o pojemności skokowej 1994 cm? i mocy 227 KM. Samochód z tym silnikiem sprzedawany był w wersji Aero. Jednostki napędowe zblokowane były z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 4-biegową automatyczną, które napędzały obie osie pojazdu (był to pierwszy samochód marki Saab z napędem na cztery koła). Produkcję pojazdu zakończono w 2006 roku ze względu na niski popyt.
Źródło : Wikipedia.org