Menu

Pontiac Sunfire – wprowadzony na rynek jako rocznik 1995 następca kompaktowego modelu Sunbird. Zmianie oprócz nazwy uległa także stylistyka nadwozia, upodobniła się do tej znanej z Chevroleta Cavaliera. Zmodyfikowano także płytę podłogową GM J, na której oparty był samochód. Musiała ona spełniać ostrzejsze wymogi bezpieczeństwa. Sunfire można było nabyć w wersji coupe lub kabriolet. Sprzedaż kabrioletów została zatrzymana po roku 2000, kiedy to Pontiac odświeżył nieco swój model. Nazwa Sunfire pochodzi od sprzedawanego w roku 1993 tylko na terenie Kanady samochodu Asüna Sunfire, co więcej samochód ten może być uznawany za poprzednika Pontiaca o tej samej nazwie. Model dostępny był w dwóch wersjach wyposażenia, standardowej oraz GT. Pakiet GT dostępny był tylko z dwudrzwiowym nadwoziem, nabywca otrzymywał: sportowy przedni zderzak, lampy przeciwmgielne, podwójną końcówkę rury wydechowej, 16-calowe alufelgi oraz mocniejszy silnik LD9. Coupe było dostępne na terenie Stanów Zjednoczonych w latach 2003-2005. Sprzedaż sedanów w Kanadzie i Meksyku trwała aż do końca produkcji modelu. Model montowany był w Lordstown (do roku 2004, kiedy fabrykę zmodyfikowano pod produkcję modeli Chevrolet Cobalt i Pontiac Pursuit/G5) oraz w meksykańskim Ramos Arizpe. Produkcja kabrioletów odbywała się w Lansing. Montaż modelu Sunfire został zakończony w czerwcu 2005. Na terenie Stanów Zjednoczonych w 2004 roku sprzedano ponad 36 000 egzemplarzy modelu, w Kanadzie zaś 33 724 sztuki. Samochód kosztował około 11 500 USD. GM zastąpił Sunfire modelem G5 w roku 2007. Pontiac sprzedawał lekko zmodyfikowaną wersję Chevroleta Cobalta już od 2005, początkowo pod nazwą G4 w Meksyku oraz Pursuit w Kanadzie, rok później nazwę zmieniono na G5 Pursuit.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 570MF

Sugerowany akumulator 2: 575MF

Sugerowany akumulator 3: 675MF

Sugerowany akumulator 4: 775MF


Przeczytaj także: