Plymouth Acclaim niejedno ma imię
Plymouth Acclaim to utrzymany w tradycyjnym, stylu czterodrzwiowy sedan, który zapewnił w swoich czasach świetności niezawodny transport. Model ten został pokochany przez wielu. Nawet sam producent podkreślał jego wyjątkowość. W jaki sposób? Otóż Plymouth Acclaim i Dodge Spirit stworzyły jeden model – w USA sprzedawano go pod nazwą Chrysler LeBaron, poza granicami kraju model ten przybrał „imię” Saratoga. Plymouth Acclaim produkowano w latach 1989-1995. Dostępny w wersjach 2.5, 2.5 turbo, 2.2 turbo i 3.0 V-6 podbił serca wymagających kierowców.
Miękka podróż
Jak prowadzi się Acclaim? Wielu twierdzi, iż model ten zapewnia miękką, jeszcze bardziej intuicyjną jazdę. Sam samochód prowadzi się bardzo dobrze – jest płynny, na drodze pewny siebie.
Zastanawiasz, jakie są różnice pomiędzy trzema wyżej wymienionymi modelami? Producent wprowadził tylko kosmetyczne zmiany – inny grill oraz tunning zawieszenia wdzięczy się wśród Plymouth Acclaim, LeBaron oraz Spirit.
Taksówkowa przygoda
Sam model Acclaim wykorzystywany był przez niektóre firmy taksówkarskie. Dlaczego? Otóż samochód ten okazał się oszczędną alternatywą – w porównaniu do innych sedanów wyprodukowanych w tych latach, jednostka te spala bardzo mało paliwa. Ponadto oszczędność wyrażała się również w atrakcyjnej cenie sprzedaży. Samochód stał się okazją. Przez większość swoich lat świetności służył jako auto rodzinne, flotowe, a nawet ekskluzywne wydanie w wersji ekonomicznej. Według JD Power, w 1991 roku Acclaim był najbardziej niezawodnym samochodem w Stanach Zjednoczonych. Później został pokonany przez model Accord i Camry.
Nazwa, która nie zachwyca
Sama nazwa samochodu nie okazała się strzałem w dziesiątkę. Acclaim? Ludzie się głowili, dlaczego Chrysler wybrał właśnie takie „imię”. Kierowcy uważali, że model ten był dobrą okazją do przeciągnięcia starych, klasycznych nazw np. Valiant, Lancer, Seneca czy też Sebring.
Podobnie, jak większość samochodów Chryslera, pochodzących z tamtych czasów, Acclaim bazował na rozciągniętej platformie K (E). Platforma ta znalazła się w wydaniu Plymouth 2.5 – ta świetnie odnalazła się w większości pojazdów Chrysler Corporation, w tym Dakota i Daytona. Wersja V-6 była jeszcze bardziej popularna, ta połączenie dzielone było z minivanami, modelami Daytona oraz Shadow ES. Skoro o wersjach mowa – nabywcy modelu z 2.5 litrowym silnikiem i V6 mogli wybrać pomiędzy pięciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną.
Niepowodzenie w Chinach
Podczas gdy, wersje AA samochodu zostały wyeliminowane w 1994 roku, na rzecz mniej popularnych, ale za to tańszych w produkcji (i bardziej chwalonych przez kierowców) Cirrus, Stratus oraz Breeze, poszczególne elementy zostały wysłane do Chin, aby pojazdy były sprzedawane na tym kontynencie przez Beijing Jeep Corporation. Produkcja miała rozpocząć się w czerwcu 1998 roku, aczkolwiek z powodu problemów budżetowych Beijing Jeep i Chrysler Corporation, poszczególne elementy trafiły na złom.
Komfortowy Acclaim Plymouth
Sam Acclaim został porównany do następujących modeli – Accord i Camry. Jakie wnioski można wyciągnąć? Plymouth prezentuje więcej miejsca na tylnym siedzeniu. Komfort podróży wkroczył więc na jeden z najwyższych poziomów. Plymouth to miał, konkurencja, która wypuściła na rynek podobne pojazdy, ale w droższym wydaniu, już niekoniecznie. Co jeszcze zaoferował Acclaim? Płaską podłogę bagażnika, który można otwierać na poziomie zderzaka dla ułatwienia rozładunku. Niezależnie więc od tego, co przewozisz, czy to zakupy, czy to meble, to wiedz, iż Plymouth wykona to zadanie doskonale. Acclaim został również wyposażone w przestronne drzwi tylne z dużymi kątami otwarcia. Krótko podsumowując, to model bardzo przyjazny rodzinom i ogólnie pasażerom, którzy uwielbiają podróżować na tylnych siedzeniach.
W standardzie znalazły się fotele kubełkowe z opcją dzielenia kanapy. Fotel kierowcy natomiast wyposażono w sześciokierunkowe przełączniki o niskim nakładzie siły. Dzielone tylne siedzenia, a co za tym idzie z możliwością pojedynczego składania, znalazły się w poszczególnych modelach jako dodatkowa opcja.
Skoro o standardzie mowa – bagażnik, praktyczne schowki i popielniczki odnalazły się w wersji podstawowej Plymouth. Do wersji z szyberdachem dołączono światła przeznaczone do czytania. Jeśli chodzi o pozostałe żarówki, to te możemy podziwiać przy wszystkich czterech drzwiach. Podwójne reflektory (żarniki halogenowe) Plymouth ukryły się za plastikowymi soczewkami. Z ciekawostek – w 1989 w modelu Acclaim pojawił się nowy silnik wycieraczek, podobnie jak nowe, sześciopunktowe pióra i podwójna dysza, osadzona na ramieniu.
Innowacja na miarę 1989 roku
W 1989 roku zastosowano również mechaniczny zestaw wskaźników (ciśnienie oleju, napięcie, poziom paliwa i temperatura płynu chłodzącego) wraz z obrotomierzem i elektrycznym prędkościomierzem (120 mil na godzinę). W modelach ES i LX został dołączony mini komputer. Centrum komunikacyjne zapewniało graficzny widok np. niskiego stanu płynu w spryskiwaczach, komunikat uchylone drzwi, uchylona pokrywa bagażnika, włączone/wyłączone reflektory główne, tylne oraz zaciągnięty hamulec. Komputer pokładowy natomiast dumnie prezentował licznik przebiegu, średni i aktualny stan zużycia paliwa, odległość, którą można przejechać na aktualnym stanie paliwa oraz chronometr.
System dźwiękowy? Acclaim zawiera standardowe stereo AM/FM z odtwarzaczem kasetowym i dwa poziomy systemu dźwiękowego Infinity.
Jaki akumulator do Plymouth Acclaim?
Pragniesz wyruszyć w podróż dookoła świata z modelem Acclaim? Zapewnij mu dokładny przegląd. Przy okazji nie zapomnij wymienić akumulatora – ten musi być silny i dopasowany do oczekiwań kierowcy. Które modele sprawdzą się najlepiej? Polecamy akumulator – 634 MF, Ultimate 734 MF oraz Intimidator 9A34. Gotowy na podróż życia? Nie czekaj, tylko zabierz Plymouth Acclaim na bezdroża!
Sugerowany akumulator 1: DEKA 634 MF Original Equipment
Sugerowany akumulator 2: DEKA 734 MF Ultimate
Sugerowany akumulator 3: DEKA AGM 9A34 Intimigator