Akumulator do Infiniti Q50
Infiniti Q50 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku.
Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 roku jako następca modelu G i pierwszy model kultywujący nowe zasady nazewnictwa modeli marki na literę Q. W pracach przy tworzeniu pojazdu brał udział kierowca Formuły 1 – Sebastian Vettel. Przód auta stylistycznie nawiązuje do innych modeli marki dzięki zastosowaniu charakterystycznej atrapy chłodnicy, reflektorów oraz wlotów powietrza w przednim zderzaku. Samochód jako pierwszy na świecie został seryjnie wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem (DAS). Zaletą DAS jest dostosowywanie oporów kierownicy i jej przełożeń do osobistych preferencji kierowcy i rodzaju nawierzchni. Integralnym elementem DAS jest innowacyjny aktywny asystent toru jazdy (ALC), który wyręcza kierowcę w korektach skrętu kierownicy, potrzebnych do utrzymania samochodu na obranym pasie ruchu podczas jazdy autostradą. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge, który jest sportową odmianą cywilnej wersji pojazdu. Koncept wyposażony został w turbodoładowany silnik benzynowy w układzie V6 o pojemności 3.6 l i mocy 568 KM. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu, a także dachem i obudowami lusterek zewnętrznych. W sierpniu 2014 roku zaprezentowano przeznaczoną na rynek chiński przedłużoną wersję pojazdu o nazwie Q50L. Pod koniec 2015 roku do listy jednostek napędowych na rok modelowy 2016 został dodany podwójnie doładowany silnik benzynowy w układzie V6 o pojemności 3 l i mocy 304 oraz 405 KM. Przy okazji zmodernizowano 2 l silnik benzynowy produkcji niemieckiego koncernu Mercedes-Benz w którym zmniejszono moc z 211 do 208 KM. Przy okazji w pojeździe zamontowano drugą generację systemu adaptacyjnego kierowania pojazdem (DAS), która została kompleksowo zmodyfikowana. Do listy wyposażenia standardowego dodano także m.in. sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne Infiniti (DSS).
Źródło : Wikipedia.org