Menu

Hyundai XG jest modelem klasy wyższej południowokoreańskiej firmy Hyundai Motor Company.

XG produkowany w latach 1998?2005 na wspólnych płytach podłogowych i jednostkach napędowych z Kia Opirus (Amanti w Ameryce Północnej). Wersja z silnikiem 3.0 była oznaczona XG30, natomiast wersja z silnikiem 3.5 XG35. Model z silnikiem 2,5 litra był w sprzedaży tylko w niektórych krajach (między innymi w Polsce). Południowokoreańska limuzyna mogła się pochwalić bogatym wyposażeniem, dostępnym w tym czasie tylko w modelach wysokiej klasy, takich jak Mercedes klasy E i BMW serii 5. XG30 jest dłuższy i szerszy niż większość jego konkurentów.

XG (Grandeur) miał zaistnieć przede wszystkim na rynku amerykańskim. W Europie samochód zadebiutował w 1998 roku, podczas wystawy genewskiej, będąc konkurencją dla m. in. Toyoty Camry, Nissana Maxima czy Volvo S80. Największa z oferowanych w Polsce limuzyn koreańskiego producenta. Komfortowe wnętrze utrzymane w stylu amerykańskich limuzyn wykończono szlachetnymi materiałami. Trzy widlaste silniki V6, w zależności od pojemności, współpracują z 4- lub 5- stopniową automatyczną skrzynia biegów. W obydwu automatach zastosowano mechanizm sekwencyjnej zmiany biegów (tzw. Shiftronic). Wyposażenie standardowo obejmowało m.in. system kontroli trakcji TCS, kompletny zestaw audio (210 watowy system z sześcioma głośnikami Infinity), skórzaną tapicerkę, pełną elektrykę (elektrycznie opuszczane szyby, elektryczną regulację foteli), podgrzewanie foteli przednich, tempomat czy nawet czujnik zmierzchu. Ceny w Polsce zaczynały się od 139 000zł z silnikiem 2,5 litra.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 6124RMF


Przeczytaj także: