Akumulator do GMC Yukon
GMC Yukon i jego bliźniaczy model Chevrolet Tahoe to duże SUV-y produkowane przez General Motors. W sprzedaży dostępny jest też ich bliźniak, Cadillac Escalade, który różni się m.in. inną stylistyką zewnętrzną i lepszym wyposażeniem. Dostępne są także wersje z dłuższym rozstawem osi (Chevrolet Suburban, GMC Yukon XL i Cadillac Escalade ESV) i innym typem nadwozia (Chevrolet Avalanche oraz Cadillac Escalade EXT). Luksusowa wersja Yukona jest dostępna jako Yukon Denali. W USA Tahoe w wersji policyjnej jest popularną alternatywą dla Forda Crown Victorii Police Interceptora, zwłaszcza w stanach takich jak Teksas.
Pierwsza generacja
W 1992 roku GMC na rynek wprowadził model Yukon, który był nieco zmienioną wersją GMC K5 Jimmy’ego. Chevrolet zwlekał ze zmianą nazwy do 1995 r., kiedy K5 Blazera przenamionował na Tahoe. Gama obejmowała wersje 5-drzwiową i 3-drzwiową oraz napęd na cztery lub dwa tylne koła. Tahoe i Yukon były krótsze niż Suburban, na którym bazowały, ale samochody te dzieliły tę samą płytę podłogową GMT400. W 1998 r. luksusowy Yukon Denali wszedł do gamy marki GMC. Szybko stał się popularny wśród zamożniejszych rodzin. W Meksyku 3-drzwiowy Tahoe zadebiutował w 1995 r. jako Chevrolet Silverado, a 5-drzwiowy w 1998 jako Silverado 4-door. Gdy druga generacja modeli została wprowadzona w 2000 r., tylnonapędowy Tahoe Limited był jeszcze jakiś czas dostępny. Jego wyposażenie obejmowało takie „luksusy” jak 16-calowe aluminowe koła i zawieszenie z policyjnej wersji Tahoe. Produkowany był też Tahoe Z-71 4×4 z inną stylistyką, kołami i czarno-białym nadwoziem.
Druga generacja
Druga generacja SUV-ów zadebiutowała w 2000 r., tym razem bazowana na nowej płycie podłogowej GMT800 (dzielonej z dużymi pick-upami). Stare 5,7-litrowe V8 zastąpiły mniejsze, lecz mocniejsze silniki. Zrezygnowano też ze skrzyni manualnej. W Meksyku ta generacja Tahoe była sprzedawana pod nazwą Chevrolet Sonora. Na zewnątrz Yukona od Tahoe można rozróżnić głównie po innym kstałcie przednich świateł. Oba samochody zostały obdarzone nową, bardziej aerodynamiczną sywetką i lepiej wykończonym i wyposażonym wnętrzem.
Trzecia generacja
Nowa generacja, bazowana na płycie GMT900, na rynek weszła na przełomie lat 2005 i 2006. Hybrydowe wersje modeli, które wykorzystaja napęd opracowany przez General Motors wspólnie z DaimlerChryslerem, powinny zadebiutować jako rok modelowy 2008. Nowy Tahoe i Yukon, wspólnie z Chevroletem Suburbanem i GMC Yukonem XL, sprzedają się bardzo dobrze na amerykańskim rynku, nawet pomimo spadku popularności dużych SUV-ów. Tahoe zajmuje czołowe miejsce w tej kategorii, wyprzedzając najpoważniejszego konkurenta – Forda Expedition. Tym razem oba SUV-y łatwiej od siebie odróżnić. Mają inny kształt przodu karoserii – Yukon ma „standardowy” grill, a Tahoe przedzielony w połowie poziomą listwą polakierowaną w kolorze nadwozia. Maski także się od siebie różnią. General Motors tak zestylizował trzecią generację, że pojazdy te wyglądają na droższe i bardziej luksusowe, niż są w rzeczywistości. Produkcja standardowej standardowej i policyjnej wersji Tahoe rozpoczęła się 1 grudnia 2005 r. w Arlington, Teksas w Teksasie, a „zwykłego” wariantu Yukona – na początku 2006 r. w Janesville w Wisconsin. Produkcja długich (Suburbana i Yukona XL) – w marcu 2006 r. w Janesville i Silao w Meksyku. GM planuje sporą poprawę zużycia paliwa w nowych Tahoe i Yukonie. W trasie modele te zużywają średnio 11,2 l/100 km, a w mieście 15,7 l/100 km. Samochody są wyposażane w nową automatyczną skrzynię biegów 6L80. Tym razem w Meksyku Chevrolet pozostał przy „oryginalnej” nazwie Tahoe.
GMC Yukon Denali
Denali jest specjalną, luksusową wersją modeli marki GMC. Yukon otrzymał ją po raz pierwszy w roku. GMC Yukon Denali wprowadzony na rynek w 1998 roku był odpowiedzią General Motors na luksusowego SUV-a z koncernu Forda – Lincolna Navigatora. Jakiś czas później zadebiutował klon Yukona Denali, Cadillac Escalade. Te dwa samochody różniły się głównie innym kształtem przedniej części nadwozia. Rok po odmłodzeniu standardowej wersji pojawił się nowy Yukon Denali, już zdecydowanie różniący się od Escalade, lecz bardzo podobny do zwykłego Yukona (różnice to m.in. inny grill). Jako rok modelowy 2007 na rynek weszły nowe generacje obu wersji – i Yukona, i Yukona Denali. I tym razem pojazdy są bardzo podobne, różnice to – jak wcześniej – grill i silnik Vortec 6200, stosowany też u kuzyna Escalade.
Sugerowany akumulator 1: 578MF (->06)
Sugerowany akumulator 2: 678MF (->06)
Sugerowany akumulator 3: 778MF (->06)
Sugerowany akumulator 4: 648MF (07->)
Sugerowany akumulator 5: 691MF (07->)