Menu

Ferrari Superamerica – temperamentna szybkość wyzwań!

Ferrari Superamerica to samochód, który pomimo upływu czasu cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników wyzwań i prędkości. Oszałamiający, oryginalny i innowacyjny – trzy słowa, które niczym trzej dobrze zgrani muszkieterowie, idealnie oddają charakter kultowego pojazdu.

320 km/h, 4.2 sekundy, 540 km – szybkość przemawiająca liczbami

Model Superamerica, autorstwa biura projektowego Carrozeria Pininfarina jest najszybszym otwartym samochodem na świecie. Auto, dzięki zastosowaniu jednostki V12 o mocy 540 KM, w ciągu 4.2 sekundy potrafi rozpędzić się do magicznej setki. Maksymalna prędkość wynosi oszałamiające 320 km/h. Liczby te sprawiają, iż Superamerica to najszybszy roadster na Ziemi. W tym miejscu warto dodać też pojemność silnika, która wynosi 5.7 l.

Niemniej jednak miłośnicy szybkich aut mogą zacząć się sprzeczać. Otóż jak na razie jedynym konkurentem dla tego modelu jest Lamborghini Murcielago Roadster. Osiągnięcie setki zajmuje mu jedyne 3.8 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi nieco ponad 320 km/h. Co w takim razie sprawia, iż model Superamerica czyni honory? Otóż Murcielago Roadster charakteryzuje się ultra? wolnym rozłożeniem dachu wykonanego z materiału – zajmuje mu to ponad 15 minut!

Superszybki super dach

W prestiżowym Ferrari Superamerica znajduje się ultraszybki i zarazem niezwykle innowacyjny dach. Dotychczas nowatorskość całego systemu odznaczała się zainstalowaniem w bagażniku skomplikowanych elementów elektrohydraulicznych, których zadaniem było rozkładanie i składanie dachu. Natomiast w modelu Superamerica dach obraca się wraz z tylną szybą. O ile złożona tylna szyba pełni swoje podstawowe, wręcz uniwersalne zadania, o tyle już rozłożona i zarazem przeobrażona w dach (1130 mm szerokości i 840 mm długości) otrzymuje miano tzw. windshota. Oznacza to, iż w takim położeniu dach – tylna szyba pełni funkcję ochronną – fryzury podróżników są pilnie strzeżone przed porywistym wiatrem, o który nietrudno szczególnie przy takim potencjale samochodu. Ultraszybkość została osiągnięta niezwykle krótkim czasem operacji – zatrważające 10 sekund jest rekordowym wynikiem, plasującym tę specyfikację modelu na pierwszym miejscu.

Luksusowy wewnątrz i na zewnątrz

Pomimo tego, iż dach szczyci się nowatorskimi funkcjami, ten potrafi wspaniale zintegrować się z charakterem całego samochodu. Pięknie zrównoważone proporcje, płynnie przechodzące linie muskularnego samochodu, odzwierciedlają nieziemski klimat modelu. Profil dachu zdecydowanie podkreśla sportową sylwetkę auta.

Elegancką odsłonę modelu, charakteryzującą się subtelnością i wyrafinowaniem można odnaleźć wewnątrz. Precyzyjnie wykonane skórzane wykończenia, podkreślone detalami z włókna węglowego świadczą o klasie premium Ferrari Superamerica. Wpadające przez szklany dach światło tworzy niesamowite odczucia wizualne, wystawiając wyobraźnię na próbę. Fotele obszyte perforowaną skórą wpisują się do minimalizmu wyznawanego przez aktualnie modną duszę estetów. Prostota podkreślona subtelnymi schowkami i specjalną szafką, ukrytą za siedzeniami, podkreśla ponadczasowość formy wnętrza auta.

Temperamentność ukryta w środku

Silnik modelu Superamerica został stworzony na podstawie klasycznego rozwiązania, popularnego układu Ferrari – jednostki V12. Dodatkową moc (540 KM przy 7250 obrotów na minutę) udało się osiągnąć dzięki wprowadzeniu kilku zabiegów inżynieryjnych. Silnik Superamerica wykorzystuje nowe, wyższe przepływy wlotowe. Dzięki optymalizacji płynno-dynamicznych kanałów wlotowych osiągnięto lepszy współczynnik mocy. Na pokładzie znalazła się także świeża konstrukcja układu wydechowego, której zadaniem jest redukcja przeciwciśnienia.

Optymalizacja stabilności i przyczepności, niezależnie od warunków panujących na drogach, została osiągnięta dzięki wprowadzeniu specyficznych opcji kalibracji blokowania (45% uwalniania, 25% przyczepności). Wdrożenie do modelu Superamerica najnowszej generacji elektroniki wpłynęło także na szybszy czas zmiany biegów i płynne wdrożenie automatyki.

Siła odpowiedniego akumulatora do Ferrari Superamerica

Temperamentność Ferrari Superamerica wyraża się także poprzez zastosowanie i dopasowanie odpowiedniego akumulatora. W przypadku poszukiwania tych właściwych podpowiadamy – akumulator 734 RMF i akumulator 9A34R to prawidłowe modele, które mogą znaleźć się na pokładzie ultraszybkiego roadstera. Akumulator Deka Intimidator 9A34R to bateria typu AGM z tzw. uwięzionym elektrolitem, mogąca zapewnić najwyższe parametry techniczne i odpowiednią wydajność podczas eksploatacji. Akumulator całkowicie niewylewny, bezpieczny, bez oparów kwasowych, odporny na wstrząsy, rozładowania, przeciążenia, wibracje – przystosowany w 100% do spełnienia najwyższych wymogów. Natomiast bateria Deka serii Ultimate 734RMF to odpowiednik w wersji z płynnym elektrolitem.

Źródło – http://auto.ferrari.com/en_US/sports-cars-models/past-models/superamerica/


Sugerowany akumulator 1: 734RMF

Sugerowany akumulator 2: 9A34R


Przeczytaj także: