Menu

Ferrari California – samochód włoskiej firmy Ferrari z nadwoziem typu kabriolet. Zadebiutował jesienią 2008 roku w Maranello oraz podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Model ten wyposażono w system kontroli trakcji F1-Trac, który debiutował w modelu 599 GTB Fiorano, nowe tylne zawieszenie typu multilink oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Silnik to konstrukcja adoptowana z modelu F430. Jest to jednostka V8, która ma 4.3 dm? pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i dysponuje mocą 460 KM przy 7500 obr/min. Zużycie paliwa obniżono o 30 procent. Silnik umieszczono z przodu za przednią osią, a by zachować dobry rozkład mas przed tylną osią znalazła się siedmiostopniowa przekładnia (w tzw. układzie transaxle) współpracująca z podwójnym sprzęgłem. Emisja spalin wynosi około 305-310 g CO2 na kilometr. Auto wyposażone jest w system kontroli trakcji opracowanej przy współpracy z zespołem F1 Scuderia Ferrari oraz aktywne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami MRC (Magnetic Ride Control). Płyta podłogowa oraz nadwozie tego modelu wykonane zostały z aluminium. Dach sztywny jest składany. Ma on nowe tylne zawieszenie typu multilink oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Model California jest produkowany w liczbie do 6 000 sztuk rocznie w fabryce Ferrari w Maranello. Na potrzeby wzrostu produkcji stworzono nową linię montażową. Głównym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone. Oferta obejmuje 27 kolorów nadwozia, 12 odcieni skórzanej tapicerki, 3 wzory felg oraz 5 kolorów zacisków. W podstawowej wersji wyposażeniowej cena auta wynosi około 190 tys. dolarów. Po prezentacji zainteresowanie modelem California było tak duże, że następne zamówienia będą zbierane dopiero w 2011 roku.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 634RMF

Sugerowany akumulator 2: 734RMF

Sugerowany akumulator 3: 9A34R


Przeczytaj także: