Menu

3 grudnia 2007 Dodge rozpoczął zbieranie zaliczek na trzecią generację Challengera, której premiera odbyła się 6 lutego 2008 na Chicago Auto Show. Dwudrzwiowe nadwozie typu coupé oparte zostało na płycie podłogowej LC – była to skrócona konstrukcja LX znana z Chargera (od 2006), Magnum i Chryslera 300. Przy konstruowaniu Challengera trzeciej generacji wykorzystano wiele podzespołów pochodzących od Mercedesa; elementy przedniego zawieszenia pochodziły od W220, tylnego zaś od W210. Wszystkie egzemplarze rocznika 2008 wyposażone były w silnik Hemi V8 6,1 l o mocy 431 KM (317 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 569 Nm zblokowany z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, nosiły oznaczenie SRT8. Na rynku kanadyjskim lokalni dilerzy Dodge’a oferowali także limitowaną do 500 egzemplarzy wersję Challenger 500 (tylko w 2008), cechowała się ona bogatszym i bardziej spersonalizowanym wyposażeniem. Łącznie wyprodukowano 7051 sztuk Challengera rocznika 2008, z tego 6400 trafiło na rynek USA, 500 do Kanady oraz 100 do Meksyku. Produkcję limitowanej serii SRT8 z 2008 roku zakończono w lipcu 2009 roku. W sierpniu Dodge uruchomił pełną produkcję Challengera – do sprzedaży trafiły cztery warianty modelu: SE, SRT8, R/T i SXT (tylko Kanada). SRT8 w porównaniu z poprzednim rokiem został praktycznie niezmieniony – dodano jedynie opcjonalną 6-biegową skrzynię manualną, warianty SE i SXT oferowane był z silnikiem V6 3.5 o mocy 253 KM (186 kW), R/T zaś z V8 5.7 Hemi o mocy 375 KM (276 kW) i 5-biegowym automatem lub 380 KM (280 kW) i 6-biegową przekładnią manualną. Od rocznika 2010 zaprzestano używania 4-biegowej przekładni automatycznej, została w całości wyparta przez 5-biegowy odpowiednik. Rocznik 2011 w podstawowej wersji dostępny jest z nowym silnikiem V6 3.6 Pentastar o mocy 309 KM (227 kW). Wariant SRT otrzymał nowy silnik V8 6.4 Hemi o mocy 477 KM (350 kW). Moc V8 5.7 Hemi wzrosła do 384 KM (282 kW).

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 694RMF

Sugerowany akumulator 2: 9A94R


Przeczytaj także: