Akumulator do Buick Roadmaster
Buick Roadmaster – wiecznie młody, szybki i niesamowity
W historii firmy Buick było wiele różnych modeli. Jednym z najciekawszych okazał się jednak Roadmaster. Samochód, który naprawdę intryguje i rozpędza zainspirowanych kierowców. Potwierdzeń nie trzeba szukać daleko – doczekał się aż 8 generacji. Każde kolejne pokolenie Roadmastera otrzymywało kolejne świeże innowacyjne rozwiązania. Największymi zmianami okazały się te, które pojawiły się w linii nadwozia auta.
Historia, która ma znaczenie
Niesamowitym aspektem Roadmastera jest zdecydowanie jego historia produkcji. Fascynacja samą konstrukcją była ogromna. Samochód bowiem tworzonona podstawie największego rozstawu osi, jaki był w tamtych czasach możliwy. Jednocześnie jednak rozstaw ten był kontrolowany – producent nie chciał, aby Roadmastera zaliczano do segmentu limuzyn. Pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w 1935 roku. Modele z lat 30., 40. i 50. wyróżniały się bardzo długim, bo ponad pięciometrowym nadwoziem typu kabriolet, bądź sedan. Późniejsze lata zaowocowały produkcją wersji z nadwoziem kombi, hardtop oraz coupe. Buick w latach 1946-1957 miał kolejne powody do dumy – model Roadmaster został okrzyknięty flagowym pojazdem producenta.
Pierwsze upadki, lakoniczne wzloty
Niestety po pewnym czasie zapał i zachwyt opadł. Produkcja Roadmastera została wstrzymana w 1958 roku po raz pierwszy. Model na rynku pierwotnym nie był dostępny przez kolejne 33 lata. Producent postanowił wskrzesić kolejną generację w 1991 roku. Nazwa Roadmaster została wykorzystana do określenia 5-drzwiowego modelu kombi – Estate. Później do sprzedaży trafił Roadmaster w wersji sedan z konfiguracją 4-drzwiową. Fani zrozumieli – powojenny model został reaktywowany. Powrót z początku obfitował w miłe zaskoczenia. Sprzedaż Roadmastera wyglądała bardzo dobrze. W roku 1992 aż 85 tys.kierowców zdecydowało się na zakup tego modelu. Jednak kolejny rok to „tylko” 40 tys. sprzedanych egzemplarzy. Wniosek: zadziałał tzw. efekt nowości. W rzeczywistości okazało się, że auto nie ma zbyt wielu argumentów przemawiających za jego zakupem. W latach 90. niezwykłą popularność zyskały różnorodne sedany. Kombi natomiast odchodziło w niepamięć na rzecz, zdobywających serca kierowców, nowoczesnych SUV-ów. Produkcja Roadmastera definitywnie i ostatecznie zakończyła się w 1996 roku. Aktualnie jednak model budzi zainteresowanie wśród koneserów, osób przywiązujących ogromną wartość do tradycji.
Moc, duża pojemność silnika i tradycyjna nowoczesność
Od początku produkcji Roadmastera, czyli od 1933 roku, montowano tylko i wyłącznie jeden rodzaj silnika – 8 cylindrowa jednostka, chwytliwie nazywana Fireball była stosowana przez kolejnych 20 lat. Cylindry te osadzono wzdłuż wału korbowego. Pojemność silnika również nie zmieniała się przez dwie dekady – duża, bo 5.2 l stanowiła w powojennym świecie normę. Roadmaster przeszedł odświeżenie w 1953 roku. Pod maską nadal znajdowało się 8 cylindrów, aczkolwiek w tzw. układzie widlastym, po prostu określanym jako „V”. Jednostka zmieniła również nazwę – Nailhead z pojemnością 5.3 litra nadal cieszyła się popularnością. Reaktywacja modelu przyniosła zmiany. Od 1991 do 1996 roku stosowano motory V8 o dwóch pojemnościach silników – 5 i 5.7 litra.
Na przestrzeni lat produkcji zachodziły zmiany również w skrzyni biegów. Na początku firma produkowała egzemplarze z 3-stopniową manualną skrzynią biegów. Pod koniec lat 40. została zastąpiona przez przekładnię automatyczną typu Dynaflow, wyposażoną w dwa przełożenia. Po reaktywacji natomiast Buick postanowił zaoferować Roadmastera jedynie w wersji z 4-biegowym automatem.
Wiele osób zapomina o Bucik Roadmasterze z 2009-2010 roku. Skonstruowany na platformie Zeta RWD, produkowany był w fabryce Oshawa w Ontario, Kanada. Roadmaster z tych roczników prezentuje emocjonalny język stylizacji i wielką moc (8 cylindrowa jednostka, 275 KM, pojemność silnika 3.6 litra po prostu robi wrażenie). W nim spotyka się luksus crossovera Enclave – taka koncepcja estetyki po raz pierwszy została wprowadzona w styczniu 2006 roku. Śmiała amerykańska stylistyka, większa moc, wyrafinowane, ekskluzywne wnętrze – Roadmaster 2009-2010 to prawdziwy majstersztyk. Ten model Buicka jest klasą samą w sobie, oferuje bowiem funkcje, luksus i elegancję porównywalną do sedanów kosztujących dwa, a nawet trzy razy więcej. Sam producent w ten oto sposób zapewnił sobie wysoki zysk, doskonały model sprzedaży i integralną część renesansowego planu pt. Buick Roadmaster.
Jaki akumulator do Buicka Roadmastera?
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli o sprawdzonych akumulatorach, odpowiednich do pojazdu Roadmaster. Polecamy cztery modele amerykańskiej marki DEKA BATTERIES:
- Ultimate 778MF
- Ultimate 778 DT
- Intimidator 9A78
- Intimidator 9A78DT
Szerokiej drogi!