Menu

Audi TT I do sprzedaży weszło we wrześniu 1998 roku w wersji coupe. Samochód bazuje na płycie podłogowej wspólnej m.in. z Volkswagenem Golfem i Skodą Octavią. Auto początkowo oferowane było z 20-zaworowym, doładowanym silnikiem o pojemności 1.8 w dwóch wersjach o mocy 180 KM, z napędem na przednią oś, bądź obie osie lub 225 KM z napędem na cztery koła. Mocniejsza wersja różniła się od podstawowej większą turbosprężarką, zmodyfikowanym układem wydechowym oraz dodatkowym intercoolerem.

W 1999 roku na rynek wprowadzono wersję roadster dostępną z tymi samymi silnikami. Na przełomie lat 1999/2000 poprawiono właściwości jezdne TT-tki poprawiając tylny spojler, montując standardowo ESP oraz skorygowano ustawienia zawieszenia by zmniejszyć nadsterowność samochodu pojawiającą się podczas szybkich zmian kierunku przy prędkościach przekraczających 160km/h. Nowy silnik VR6 o pojemności 3.2 i mocy 250 KM wprowadzono do palety silnikowej w 2003 roku, a rok później wprowadzono nową skrzynię biegów DSG, która charakteryzowała się skróceniem czasu zmiany przełożeń.

Na początku 2005 roku, Audi zaprezentowało limitowaną wersję TT Coupe Quattro Sport. W tej wersji wprowadzono kilka zmian mających na celu redukcję wagi, np. lekkie kubełkowe fotele Recaro i brak kanapy z tyłu. W efekcie TT Coupe Quattro Sport ważyło o 75 kilogramów mniej od bazowej wersji 1.8T 225 KM. Jednocześnie podniesiono moc silnika 1.8T o 15 KM, z 225 KM na 240 KM, czyniąc go najmocniejszą, seryjną wersją 20-zaworowego silnika 1,8T.

We wrześniu 2005 roku zwiększono moce silników 1.8T. Wersję 150 KM zastąpiła wersja 163 KM, natomiast wersję 180 KM zastąpiono wersją 190 KM.

Napęd Quattro w Audi TT jest realizowany przez sprzęgło Haldex (automatycznie załączane). Standardowo Quattro montowano w wersjach o mocy 225-250 KM. W wersjach 180-190KM był dostępny za dopłatą, standardowo napędzana była przednia oś. W wersjach 150-163KM napędzana była wyłącznie przednia oś.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 647MF


Przeczytaj także: