Akumulator do Toyota MR2 Spyder
Toyota MR2 Spyder to fascynujący samochód, który należy rozłożyć na czynniki pierwsze. Przede wszystkim zacznijmy od nazwy. Jej środkowa część odnosi się do typu auta – Midengine, tylny napęd, dwa miejsca siedzące. Czy da się prościej opisać model Spyder? Od razu odpowiadamy – auto nie ma nic wspólnego z pajęczakami. To sportowy kabriolet, który po prostu chciał się wyróżnić na tle innych. Ferrari i Fiat bowiem wykorzystali bardziej konwencjonalną nazwę Spider. Toyota natomiast postawiła na wysoki rodowód pojazdów sportowych i nowy roadster z serii 2000 otrzymał „imię” Spyder. Krótko podsumowując – nazwa mówi sama za siebie.
Historyczny akcent
Pierwsza generacja MR2 pojawiła się w 1984 roku, oznaczona kodem W10. Po wyposażeniu w 1.5L silnik 3A wersja znana była jako AW10. Podobnie wersja 4A o pojemności 1.6L została oznaczona kodem AW11. MR2 przeprojektowano w 1989 roku. Nowy samochód był większy, ponieważ otrzymał luksusową, przestronną kabinę, większy rozmiar silnika, mocniejszą skrzynię biegów i bardziej wytrzymałe zawieszenie. Design Spyder charakteryzował się zaokrągloną, opływową stylizacją. Niektórzy określali go mianem „Baby Ferrari”, ponieważ kilka cech zapożyczono właśnie od samochodów tego producenta. Trzecia generacja (1999-2007) była sprzedawana w Japonii jako Toyota MR-S, tym samym stawiając na wcześniej wspomniany chwyt marketingowy, czyli nazwę Spyder.
W kierunku zwycięstwa
Spyder to pierwsza prawdziwa próba Toyoty, aby przejąć monopol Miata Mazdy w niedrogim segmencie roadster. Wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1.8 litra zamontowany bezpośrednio za kierownicą i niską masę własną, model MR2 odniósł sukces jako samochód do… zabawy.
Moc w oszczędnym wydaniu
Toyota MR2 Spyder pojawiła się na rynku w 2000 roku proponując bardzo dobre wyposażenie. Hamulce Antilock, 15 calowe koła, klimatyzację, tyle szklane okno, elektryczne zamki i szyby, stereo CD – lepiej być nie może, prawda? Dodajmy do tego czterocylidrowy silnik 1.8L o mocy 138 KM oraz pięciobiegową skrzynię biegów i voila! Samochód gotowy na zdobycie bezbrzeżnych horyzontów.
W 2002 roku Toyota wprowadziła pięciostopniową Sequential Manual Transmission (SMT) , tym samym czyniąc model MR2 najtańszym samochodem w tym czasie, który zaoferował prawdziwie zautomatyzowane sprzęgło. Wersja ta jest łatwa w obsłudze. Użytkownikom podobało się dopasowanie obrotów na niższych poziomach, pomimo tego, że silnik przyspieszał. Niemniej jednak bez automatycznego trybu wartość SMT była wątpliwa.
W 2003 roku Spyder przeszedł odświeżenie, tym samym wprowadzając drobne zmiany w przednich i tylnych błotnikach oraz desce rozdzielczej. SMT został zmodernizowany do sześciu biegów, a tylne opony wzrosły do 16 cali. Toyota MR2 okazała się przyjemna w prowadzeniu, wręcz podniecająca na drodze. Układ Midengine opowiadał całkiem niezłą historię. Kierowanie autem było zręczne, szybkie, pewnie siebie.
Mało uroczy design
Mimo wszystko użytkownicy nie przyzwyczaili się do stylizacji i wystroju wnętrza Spyder. Jego pojemność wręcz była śmieszna. Przedni „bagażnik” został zajęty przez koło zapasowe, a schowek za siedzeniami okazał się trudno dostępny i bardzo mały.
MR2 Spyder to jeden z najfajniejszych, najbardziej niekonwencjonalnych modeli Toyota. Niedrogi kabriolet z średniozamożnym wnętrzem okazał się niezwykłą alternatywą dla osób, które poszukiwały niezawodnego i zarazem niewielkiego auta. Pomimo tego, że Spyder był produktem niszowym, Toyocie udało się sprzedać 7 233 sztuk w pierwszym roku modelowym. W ciągu 6 lat produkcji, japoński koncern w samych Stanach Zjednoczonych sprzedał nieco ponad 30 000 sztuk. To nie jest mało, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż to dość niepraktyczny , dwuosobowy samochód sportowy, który trafia bardziej w wysublimowane gusta indywidualistów niż dużych rodzin z gromadką dzieci.
Jaki akumulator do Toyota MR2 Spyder?
Na koniec oczywiście wspominamy o odpowiednich akumulatorach do modelu MR2 Spyder. Polecamy niezawodne, wytrzymałe modele amerykańskiej firmy Deka Batteries – Original Equipment 551 RFM oraz Original Equipment 651 RMF.
Życzymy, dobrej i bezpiecznej jazdy w niezastąpionym towarzystwie!
Sugerowany akumulator 1: DEKA ORIGINAL EQUIPMENT 551RMF
Sugerowany akumulator 2: DEKA ORIGINAL EQUIPMENT 651RMF