Akumulator do Tesla S
Tesla Model S (Tesla WhiteStar) to elektryczny samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez amerykańską markę Tesla Motors od 2012 roku. Jest to pierwszy masowo produkowany elektryczny sedan klasy premium. Model S jest stylizowanym na coupé połączeniem luksusowej limuzyny z liftbackiem. Nadwozie auta w całości wykonano z aluminium. Samochód poprzedził prototyp o nazwie Alpha zaprezentowany w 2009 roku. Europejska premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas Geneva Motor Show w 2012 roku.
Auto dostępne jest w kilku opcjach z bateriami pozwalającymi na jazdę na jednym ładowaniu: 160 mil (257 km, wycofany), 230 mil (370 km) lub 300 mil (483 km).
Silniki pojazdu wielkości arbuza umieszczono pomiędzy kołami, aby wyeliminować wał napędowy oraz wybrzuszenie podłogi. W miejscu standardowego bagażnika można umieścić dodatkowo dwa dziecięce fotele, dzięki czemu auto jest siedmioosobowe, natomiast z przodu umieszczono duży bagażnik. W aucie zastosowano system odzyskiwania energii podczas hamowania.
Rekord zasięgu na jednym ładowaniu akumulatorów należy do Amerykanina Caseya Spencera, który przejechał bez ładowania 885,62 kilometra. Dostępna jest wersja z akumulatorem o 6% pojemniejszym od użytego w rekordowym przejeździe.
Auto wyposażone jest w 17-calowy dotykowy tablet multimedialny umieszczony centralnie na desce rozdzielczej, służący do sterowania klimatyzacją, radiem, nawigacją, systemami zamontowanymi w pojeździe oraz zapewniający dostęp do Internetu. Na desce rozdzielczej znajdują się tylko dwa przyciski: świateł awaryjnych oraz otwierania schowka.
W standardzie są 19-calowe aluminiowe felgi, klamki drzwi chowające się w karoserii i system audio z 7 głośnikami, dwoma portami USB oraz pamięcią pozwalającą na przechowywanie w nim 500 utworów muzycznych. Wersja Performance dodatkowo ma zawieszenie pneumatyczne.
Opcjonalnie auto można wyposażyć w aerodynamiczne koła pozwalające na przejechanie 32 km więcej na jednym ładowaniu, 21-calowe felgi, lakier metaliczny oraz panoramiczny dach, a także w kamerę cofania, ksenonowe reflektory, LED-owe światła doświetlające zakręty, elektrochromatyczne lusterka i powiększony system audio z 12-głośnikami w technologii Dolby ProLogic 7.1 zdolny do przechowywania 3000 utworów.
Początkowo miały być dostępne trzy opcje pojemności akumulatorów, które wpływały również na osiągi pojazdu, jednakże wersja 40 kWh oferująca najmniejszy zasięg i moc została wycofana z powodu nikłego zainteresowania. Osoby, które w przedsprzedaży złożyły zamówienie na ten model, otrzymały wersję 60 kWh z elektronicznie ograniczoną pojemnością akumulatorów i możliwością odblokowania pełnej pojemności po dokonaniu dopłaty różnicy w cenie pomiędzy wersja 40 kWh a 60 kWh.
W naszej ofercie znajduję się akumulator podtrzymujący do tego pojazdu dostępny pod PONIŻSZYM LINKIEM.