Akumulator do Oldsmobile LSS
Oldsmobile LSS – niedoceniony sedan w wydaniu sportowym
W latach 90. kierowcy zaczęli zaznajamiać się z Oldsmobile. Na rynku pojawiły się nowe modele, które obiecały zmienić opinię publiczną o firmie. Wcześniej zgodnie twierdzono, iż to jedna z najbardziej sennych dywizji GM. Przykład? Zmiany w podstawach Oldsa, takie jak linia samochodów bazująca na podwoziu H (współdzielona przez Pontiaca i Buicka), pomniejszyłyby obecny produkt do nowych motoryzacyjnych zbawicieli, którzy z kolei zawładnęliby drogami.
Luksusowy sedan w wydaniu sportowym
Jeśli nigdy nie słyszałeś o modelu Oldsmobile LSS – to szkoda – ale spokojnie! Nadrobimy te zaległości! Przede wszystkim warto wspomnieć, iż model LSS był początkowo sportowo wykończoną wersją Eighty Eight Royale z roku 1992. Na przełomie 92/93 to auto było mało nagłośnionym modelem. Co więcej, sama nazwa to dosłowny akronim Luxury Sport Sedan.
Jakie były różnice pomiędzy Eighty Eight Royale a LSS? Najbardziej widoczna ukryła się na zewnątrz w 16 calowych felgach z lekkich stopów, które fabrycznie powstały z Goodyear Eagles P225/60/R16. Co więcej, wewnątrz Oldsmobile mieści się 5 pasażerów, czyli o jedną osobę mniej niż w Eighty Eight Royale – wszystko to przez obecność konsoli środkowej oraz dźwignię manetki przerzutki. Po obu stronach konsoli, znajdują się kubełkowe siedzenia. Pod spodem auta zawieszenie zostało wzmocnione i zaostrzone. Pod maską natomiast ukryło się 3.8 L serii EFI Buick I V6, tym samym oferując moc 170 KM. Na pokładzie znalazła się także czterobiegowa skrzynia biegów GM 4T60.
Podróż w czasie – Oldsmobile LSS w latach 90.
W 1994 roku LSS otrzymało własną broszurę, zapowiedź nadchodzących wydarzeń. Jednak w tamtym momencie nadal nazywano go Osiemdziesiątką Ósemką LSS.
W 1995 roku LSS pojawił się na rynku jeszcze bardziej oryginalny i niezwykły. W tym właśnie czasie seria I V6 została wymieniona na 3.8L EFI Buick Series II V6. Odkryto także nową moc – zaskakujące 205 KM. Do nowej wersji wykończenia Supercharged został dodany silnik, który nie był niczym innym, jak 3.8L EFI Superchargerd Buick I V6. Osiągi? Na poziomie 225hp. Nie były one złe, aczkolwiek producent nadal musiał wiele poprawić. Przez pierwszy rok LSS Supercharged nie sprzedawał się zbyt dobrze, dlatego też wielu kierowców nie wiedziało o jego nadal ukrytych możliwościach.
Po 1995 roku LSS wprowadził pojęcie nowoczesnego sedana w sportowym wydaniu. Cel? Zwabić klientów, którzy cały czas byli pod wrażeniem europejskiego rynku i wdzięczących się tam modeli Audi A6 czy też BMW serii 5. Mimo, że Oldsmobile był nieco większy od wyżej wymienionych modeli, sama jazda samochodem z napędem na przednie koło okazała się wspaniale przyjemna. To rzadkość szczególnie w sportowej limuzynie o tego typu gabarytach.
W 1996 roku samochód otrzymał lifting, który wyglądem był porównywany z nadchodzącym, mniejszym modelem Olds Intrigue. Skórzane siedzenia były wyraźnie inspirowane Olds Aurora. Koła otrzymały pięcioramienne felgi. Standardowy silnik o pojemności 3.8 litra zachował taką samą moc jak ubiegłoroczna wersja, aczkolwiek opcjonalne wydanie oferowało układ napędowy z silnikiem 3.8L EFI Supercharged Buick II V6. Nowa indukcyjna seria zapewniała moc na poziomie 240KM, czyli taką samą, którą można spotkać w Pontiac GTP i Buick GS.
Innowacja opowiedziana funkcjonalnością
Nowoczesne nowinki? Niektóre modele Oldsmobile LSS na pokładzie dumnie prezentowały radia z możliwością odtwarzania płyt CD. Najbardziej jednak znacząca technologia ukryła się pod postacią systemu nawigacyjnego GuideStar (swoisty prekursor OnStar), który komunikował się z podróżnikami przy pomocy ekranu zamontowanego na desce rozdzielczej.
Dobra sprzedaż niedoceniona przez kierowców
Oldsmobile LSS z 1997 roku prezentował się jako podsumowanie poprzednich wersji. Sam model sprzedawał się po prostu dobrze, aczkolwiek liczba ta nadal znajdowała się poniżej rynkowych prognoz. Ostatni LSS powstał w 1999 roku. Samochód bowiem po sukcesie Aurory znalazł się w cieniu. Po roku przerwy, Aurora w latach 2001-2003 sprzedawała się jako pełnowymiarowy model, niemniej jednak ostatecznie nie udało się oszukać motoryzacyjnego społeczeństwa – zastąpienie modelu LSS zakończyło się więc niepowodzeniem. Co ciekawe, samo wypuszczenie aut Oldsmobile LSS i Eighty Eight Royale przyspieszyło spiralę finansową producenta.
Akumulator do Oldsmobile LSS
Teraz przyszedł czas na wiadomość specjalną dla motoryzacyjnych koneserów poszukujących baterii do swojego pojazdu. Jaki akumulator pasuje do Oldsmobile LSS? Aby spełnić wysokie oczekiwania kierowców, proponujemy modele amerykańskiej marki Deka Batteries: Original Equipment 678MF oraz Ultimate 778MF
Sugerowany akumulator 1: DEKA O.E. 678MF
Sugerowany akumulator 2: DEKA ULTMATE 778MF