Akumulator do Mercedes Metris
Mercedes-Benz Vito III został po raz pierwszy zaprezentowany w 2014 roku. Osobowa wersja ponownie nosi nazwę Klasa V. W pierwszej kolejności zadebiutował wariant osobowy, który ujrzał światło dzienne 30 stycznia 2014 roku w Monachium. Samochód otrzymał kod fabryczny W447. Pojazd został zbudowany na płycie podłogowej poprzednika. Samochód został wyposażony w masywny wlot powietrza z opcjonalnymi reflektorami w technologii LED zachodzącymi na błotniki oraz wyraziste przetłoczenia na linii bocznej pojazdu. W stosunku do osobowej wersji auto wyróżnia się m.in. plastikowymi zderzakami bez lakieru. W przeciwieństwie do klasy V auto otrzymało skromniejszą deskę rozdzielczą.
Klasa V standardowo przeznaczona jest do transportu sześciu osób, które podróżują w indywidualnych skórzanych fotelach. Opcjonalnie pojazd może być wyposażony w osiem miejsc. Tylną część pojazdu można wyposażyć zamiast osobnych foteli w 3-osobowe kanapy, bądź łóżko sypialne z szufladami na pościel. Klasa V w porównaniu z Vito posiada inny projekt deski rozdzielczej i użyte lepsze materiały wykończeniowe.
Od połowy 2015 roku Vito pierwszy raz jest oferowane także na rynku północnoamerykańskim, przewidziano jednak dla niego inną nazwę – Metris. Na rynku australijskim z kolei wersja osobowa modelu Vito oferowana jest pod oddzielną nazwą Valente.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne hamulce tarczowe, system ESP oraz w zależności od wersji do ośmiu poduszek powietrznych, układ korygujący tor jazdy w obliczu bocznego wiatru (Crosswind Assist), układ monitorujący zmęczenie kierowcy (Attention Assist). Opcjonalnie auto wyposażyć można m.in. w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, system monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystenta parkowania oraz kamerę cofania z funkcją zbliżenia na hak holowniczy.
Na początku 2019 roku Mercedes pokazał odnowioną Klasę V (typoszereg W447). Z zewnątrz lifting ograniczył się do kosmetyki: subtelnie zmieniono wygląd zderzaków, osłony chłodnicy oraz gamę dostępnych lakierów i obręczy. W kabinie uwagę zwracają przeprojektowane otwory wentylacyjne, nowe zegary i systemy audio MBUX, poszerzony zakres konfiguracji kolorystycznych skórzanej tapicerki, a także luksusowe dodatki, jak np. tylne fotele z funkcją masażu, wentylacji i pełnego rozkładania.
Nowości są także pod maską: w ofercie pojawia się topowy wariant V 300 d z 2-litrowym dieslem biturbo o mocy 239 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego (chwilowo, podczas przyspieszania, nawet 530 Nm). Jednostkę połączono z 9-biegowym automatem – teraz zmodyfikowanym pod kątem wyższej kultury pracy napędu i ograniczenia zużycia paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 221 km/.h. Takiej wersji brakowało – dotychczas najmocniejsza wysokoprężna klasa V dysponowała dieslem o mocy 190 KM. Przy okazji trzeba zaznaczyć, że obie wersje dostępne po liftingu (V 300 d o mocy 239 KM oraz V 250 d o mocy 190 KM) korzystają z nowej jednostki wysokoprężnej OM 654 o pojemności 2 l, która w 2016 r. zadebiutowała w klasie E. Wcześniejsza odmiana V 250 d korzystała z nieco wysłużonego motoru OM 651 o pojemności 2,1 l (2143 ccm).
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. 4-kierunkowo elektrycznie regulowany fotel kierowcy, układ monitorowania zmęczenia kierowcy (ATTENTION ASSIST) i przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru (Crosswind Assist) centralnie umieszczony 7-calowy wyświetlacz Systemu MBUX, kierownicę wielofunkcyjną, centralny panel z obrotowym kontrolerem i innowacyjnym touchpadem, za pośrednictwem którego można sterować wszystkimi funkcjami medialnymi za pomocą dotyku i gestów.
Pojazd opcjonalnie wyposażyć można w system wentylacji foteli z odwróconym ciągiem, system wstępnej ochrony Pre-Safe, klimatyzację automatyczną z trzema trybami pracy oraz funkcją wstępnego schładzania wnętrza z kluczyka, aktywny tempomat Distronic Plus, układy monitorujące martwe pole i pas ruchu (Blind Spot Assist), kamerę 360 st. oraz asystenta parkowania (Active Parking Assist), który samodzielnie wjeżdża i wyjeżdża z miejsca parkingowego (kierowcy pozostaje tylko wciskanie gazu i hamulca lub – w autach z automatyczną skrzynią – samego gazu).
Po raz pierwszy w segmencie nabywcy mogą też zamówić w pełni LED-owe przednie reflektory, współpracujące ze światłami drogowymi o zmiennym zasięgu, aktywne zawieszenie o zmiennym tłumieniu, drugie drzwi przesuwane, okna laminowane, alufelgi, skórzaną tapicerkę, 8,4-calowy system nawigacji satelitarnej, radarowy system ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym układem hamowania Brake Assist oraz Traffic Sign Assist z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd.
Sugerowany akumulator 1: DEKA EXACT FIT 548MF
Sugerowany akumulator 2: DEKA EXACT FIT 648MF
Sugerowany akumulator 3: DEKA ULTIMATE 748MF
Sugerowany akumulator 4: DEKA INTIMIDATOR 9A48
Sugerowany akumulator 5: DEKA SPORTS POWER ETX 14 (AUXILLARY)