Menu

Mercedes-AMG GT to supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2014 roku.

Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód zastąpił w ofercie model SLS AMG, po raz pierwszy nosząc nazwę Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. 2 kwietnia 2015 roku, na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku, ogłoszono, że Mercedes-AMG GT zdobył prestiżowy tytuł World Performance Car of the Year 2015.

Pojazd posiada charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, z długą maską z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniętą do tyłu kabiną, dużymi kołami oraz szerokim pasem. Samochód otrzymał aktywny spojler, którego ustawienie uzależnione jest od prędkości i trybu jazdy. Całość nadwozia wieńczy dyfuzor ze zintegrowanymi rurami wydechowymi. Nadwozie zostało wykonane w 90% z aluminium, tylną klapę wykonano ze stali, a przedni odcinek podłogi z magnezu.

Standardowe wyposażenie modelu GT obejmuje m.in. mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi (w wersji GT S blokadę elektroniczną), sportowe zawieszenie AMG Ride Control z elektroniczną regulacją siły tłumienia i trzema trybami pracy: „Comfort”, „Sport” oraz „Sport plus”, sportowy układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości, 19-calowe alufelgi, oświetlenie LED, system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem.

Najmocniejszy seryjnie produkowany wariant Mercedesa-AMG GT zadebiutował 24 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. GT R nazywany roboczo „Zieloną Bestią” został opracowany na północnej pętli Nurburgringu, którą określa się mianem „Zielonego Piekła”. Inżynierowie Mercedesa-AMG zmodernizowali silnik V8 o pojemności 4 litrów, podnosząc moc z 510 do 585 KM oraz maksymalny moment obrotowym z 650 do 700 Nm (dostępny w zakresie 1900 – 5500 obr./min). W efekcie samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 318 km/h. Przy okazji zredukowano masę własną o 15 kilogramów (w stosunku do odmiany GT S) do 1555 kilogramów bez kierowcy i bagażu, uzyskując stosunek masy do mocy 2,66 kg/KM. Nowością jest system skrętnych tylnych kół, dzięki któremu auto jest jeszcze zwinniejsze w ciasnych łukach oraz stabilniejsze przy wyższych prędkościach.

W grudniu 2016 roku w ramach testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto (odpowiednik polskiego Auto Motor i Sport) ustanowiono rekordowy czas przejazdu tego modelu na Nurburgring Nordschleife – 7:10.9 minuty. Uzyskany rezultat był najszybszym w historii magazynu wśród wszystkich testowanych drogowych samochodów.


Sugerowany akumulator 1: DEKA INTIMIDATOR 9A48


Przeczytaj także: