Akumulator do Lexus UX
Lexus UX to samochód osobowy typu kompaktowy crossover produkowany przez japońską markę Lexus od 2018 roku. UX był pierwszym samochodem marki, który został zaprezentowany w wersji czysto elektrycznej. W 2019 roku crossover był drugim (po modelu NX) najchętniej kupowanym modelem Lexusa w Europie.
Lexus UX zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku. UX jest pierwszym kompaktowym crossoverem w ofercie Lexusa, a także pierwszym modelem zbudowanym na platformie GA-C. Nazwa samochodu pochodzi od słów Urban Explorer.
Wersję przedprodukcyjną modelu zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2016 roku. Auto zostało zaprojektowane przez francuskie biuro projektowe Lexusa – ED2.
Koncepcyjnego Lexusa UX wyposażono w szereg nowatorskich rozwiązań, w tym fotele Lexus Kinetic Seat wykonane z użyciem przędzy z syntetycznych nici pajęczych (QMONOS), kamery z wyświetlaczami zamiast lusterek wstecznych czy elektrochromatyczne szyby o regulowanym przyciemnieniu. Pojazd zaopatrzono w 21-calowe koła z oparacowanymi specjalnie dla modelu UX koncepcyjnymi oponami Goodyear Urban Crossover, w których zastosowano wyciszenie Sound Comfort za pomocą specjalnej pianki poliuretanowej na wewnętrznej powierzchni opony, wbudowane czujniki ciśnienia i temperatury, pozwalające na bieżąco optymalizować parametry układu jezdnego z uwzględnieniem aktualnych parametrów opon, oraz technologię RunOnFlat, umożliwiającą przejechanie do 80 km po całkowitej utracie ciśnienia.
Powstanie seryjnej wersji modelu oficjalnie potwierdzono podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2017. Rok wcześniej koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znaki towarowe UX 200, UX 250 i UX 250h.
Produkcyjny Lexus UX występuje w kilku wersjach napędowych. W odmianie UX 200 samochód napędza dwulitrowy silnik benzynowy współpracujący z przekładnią bezstopniową Direct Shift, a w wersji UX 250h układ hybrydowy 4. generacji o mocy 178 KM, również połączony z bezstopniową skrzynią biegów. Pod koniec 2019 roku producent zaprezentował również Lexusa UX w wersji elektrycznej – 300e. Samochód dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, a jego zasięg ma wynosić do 300 KM (wg WLTP).
Twórcy UX-a wyraźnie skupili się właściwościach aerodynamicznych modelu. Samochód otrzymał tylne, zespolone lampy które obniżają zmiany ciśnienia i poprawiają stabilność tyłu auta, a także osłony krawędzi wnęk kół o podobnym działaniu. Ponadto samochód ma felgi z klapkami na krawędziach ramion, które poprawiają chłodzenie hamulców i zmniejszają zawirowania powietrza.
Crossover jest dostępny z najnowszą wersją pakietu Lexus Safety System +, w skład którego wchodzi układ Pre-Collision System zdolny do wykrywania pieszych w nocy, a także rowerzystów. Do pakietu należą również takie systemy jak aktywny tempomat, układ utrzymywania pasa ruch czy system rozpoznawania znaków drogowych. W wyposażeniu auta znajduje się także system Parking Support Brake, wykrywający możliwość kolizji z przeszkodami znajdującymi się lub zbliżającymi z tyłu.
Samochód zdobył maksymalny wynik 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Crossover otrzymał ocenę 96% w zakresie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów i 85% w przypadku dzieci. Dzięki układowi układ Pre-Collision System ochronę pieszych i rowerzystów oceniono na 82%.
Polska przedsprzedaż modelu rozpoczyna się 1 października, a do salonów samochód trafił w marcu 2019. Po pierwszych 5 miesiącach sprzedaż Lexusa UX w Europie osiągnęła poziom 8 532 egzemplarzy i przyczyniła się do podniesienia ogólnej sprzedaży japońskiej marki na Starym Kontynencie.
PODANE PONIŻEJ MODELE AKUMULATORÓW DOTYCZĄ WERSJI UX200. W CELU DOBRANIA AKUMULATORA DO INNEJ WERSJI PROSIMY O KONTAKT.
Sugerowany akumulator 1: DEKA INTIMIDATOR 9A48
Sugerowany akumulator 2: DEKA EXACT FIT 548MF
Sugerowany akumulator 3: DEKA EXACT FIT 648MF
Sugerowany akumulator 4: DEKA ULTIMATE 748MF