Akumulator do Jeep Gladiator
Jeep Gladiator to samochód osobowy typu pickup klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 2019 roku. Jeep zdecydował się ponownie zastosować wprowadzoną po raz pierwszy w 1962 roku nazwę Gladiator w listopadzie 2018 roku dla dużego pickupa zbudowanego na bazie Wranglera IV. Nie sprawdziły się tym samym pojawiające się przed premierą medialne spekulacje, według których pojazd miał rzekomo otrzymać nazwę Scrambler, którą producent stosował już w latac 80. XX wieku.
Gladiator wyróżnia się prześwitem wynoszącym 25,3 cm i może brodzić w wodzie o głębokości sięgającej 76 cm. Za napęd 4×4 odpowiada układ Selec-Trac z reduktorem oraz osiami Dana 44 – tylna z mechanizmem różnicowym z blokadą.
W porównaniu do pokrewnego modelu, Gladiator wyróżnia się wyraźnie dłuższym nadwoziem, co wynika głównie z większego rozstawu osi. Z długością wynoszącą ponad 5,5 metra, jest to jeden z dłuższych pickupów na rynku.
Poza wymiarami i dużym przedziałem transportowym, pickup Jeepa odtwarza akcenty stylistyczne zastosowane już we Wranglerze. Model ma oświetlenie wykonane w całości w technologii LED, a także charakterystyczne rozwiązania jak zamocowane z zewnątrz zawiasy drzwi i maski.
Produkcja Jeepa Gladiator ruszyła w kwietniu 2019 roku, a w lipcu 2019 roku marka potwierdziła, że samochód ruszy do sprzedaży także na rynku europejskim – gdzie tak duże półciężarówki w przeciwieństwie do rynku Ameryki Północnej są pojazdami niszowymi i pozbawionymi konkurencji.
W trzecim kwartale 2020 roku producent zdecydował się wprowadzić zmodyfikowany model na rok 2021. Zmiany skupiły się przede wszystkim na dołączeniu do oferty nowego wysokoprężnego silnika 3.0 V6. Motor został wyposażony w 260 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm. Wybór skrzyni biegów ograniczy się do 8-stopniowego automatu. Pojazdy z nowymi silnikami otrzymają wzmocnione osie Dana 44 z przodu i z tyłu, które normalnie występują tylko w modelach Rubicon.
Na początku 2021 roku Jeep wprowadził Gladiatora na europejski rynek, w tym także do Polski. W przeciwieństwie do swojego amerykańskiego odpowiednika, auto dostępne jest tylko z jednym silnikiem, i to wysokoprężnym. Pod jego maską pracuje 3-litrowy turbodiesel V6, wytwarzający 264 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego stale pomiędzy 1400 a 2800 obr./min. Współpracuje on z 8-biegowym automatem, z którego Niutonometry trafiają na cztery koła. Osiągi 0-100 km/h w 8,6 s i prędkość maksymalna 177 km/h. Średnie zużycie paliwa 9,5-9,8 l/100 km.
Na polskim rynku Gladiator występuje w 4 wersjach: Sport, Overland, 80th Anniversary oraz w limitowanej Launch Edition, dostępnej w Polsce w liczbie 10 egzemplarzy.
Sugerowany akumulator 1: DEKA INTIMIDATOR 9A49 (DIESEL)
Sugerowany akumulator 2: DEKA INTIMIDATOR 9A94R (BENZYNA)
Sugerowany akumulator 3: DEKA SPORTS POWER ETX14 (AUXILLARY)