Akumulator do Ford Ranger IV
Ford Ranger IV został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Sydney w październiku 2010 roku.
Po raz pierwszy w historii, Ranger ma taką samą postać na każdym światowym rynku. Pojazd został zbudowany w kooperacji z japońskim koncernem Mazda w wyniku której powstała Mazda BT-50. Konstrukcja Rangera powstała na nowej globalnej platformie Forda, a prace rozwojowe prowadzili projektanci z Melbourn.
Wersje wyposażone w napęd na obie osie otrzymały elektroniczne systemy wspomagające m.in. asystenta ruszania ze wzniesienia i asystenta zjazdu ze wzniesienia.
Pojazd zdobył tytuł „Międzynarodowego Pickupa Roku 2013”
W marcu 2015 roku Ford zaprezentował gruntownie zmodernizowany model Ranger. Auto otrzymało nowy pas przedni. Zmieniona została m.in. osłona chłodnicy, reflektory, maska i błotniki. Samochód dostał też zupełnie nową deskę rozdzielczą, na liście opcji pojawiły się m.in. adaptacyjny tempomat i system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu.
W 2020 roku Ministerstwo Obrony Narodowej zamówiło w drodze przetargu 173 egzemplarze Forda Rangera. Wybrana wersja to Ranger XLT z 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 170 KM. Samochody mają zostać dostarczone ministerstwu w latach 2020-2022.
Po wycofaniu jesienią 2011 roku ze sprzedaży drugiej generacji Rangera na rynek obu Ameryk, nie zdecydowano się na opracowanie następcy z myślą o Ameryce Północnej. Tym samym, Ford nie miał na swoim rynku średniej wielkości pickupa przez kolejne 6 lat.
W styczniu 2018 roku zdecydowano się reaktywować ten model na rynku Ameryki Północnej prezentując po raz pierwszy w historii model niemal identyczny z tym znanym z rynków światowych. Na potrzeby rynku Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku dokonano modyfikacje w stylistyce – pojawiły się przemodelowane zderzaki i inne wkłady tylnych lamp. Produkcja ruszyła w zakładach w Wayne w drugiej połowie października 2018 roku.
W lutym 2018 roku, wzorem większego modelu F-150, amerykański oddział Forda zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnia się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Ranger Raptor napędzany jest 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijając moc maksymalną 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzyia biegów. W sierpniu 2018 roku miała miejsce oficjalna premiera na rynku europejskim, a sprzedaż ruszyła pod koniec tego samego roku.