Akumulator do Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio to samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej Giorgio z której korzysta m.in. model Giulia.
Na początku produkcji dostępna była limitowana wersja First Edition została wyposażona także m.in. w 400-watowy system audio, 20-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane fotele oraz podgrzewane koło kierownicy i przednie fotele. Auto wyposażone jest w silnik 2.0 MultiAir Turbo o mocy 280 KM, połączono go z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Stelvio First Edition przyśpiesza do „setki” w 5,7 s.
Najmocniejszy wariant Stelvio – o nazwie Quadrifoglio – jest napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Jednostka nad którą wspólnie pracowali inżynierowie Ferrari i Alfy Romeo współpracuje z automatyczną przekładnią 8-biegową oraz napędem na obie osie Quadrifoglio QUAD. Auto w tej konfiguracji jest w stanie rozpędzić od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 283 km/h. Dowodem na ponadprzeciętne właściwości tego modelu jest uzyskany wśród seryjnie produkowanych SUV-ów rekord na torze Nurburgring Nordschleife, wynoszący 7:51.7 minuty. Włoski samochód zdeklasował rywali, w tym poprzedniego rekordzistę – 560-konne Porsche Cayenne Turbo S.
Silnik Stelvio Quadrifoglio wykonano z lekkiego metalu i wyposażono w układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa oraz system odłączający cylindry podczas pracy przy znikomym obciążeniu. Inżynierowie zadbali o relatywnie niewielką masę własną pojazdu, która wynosi 1830 kg.
Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Super obejmuje m.in. system ABS oraz ESP z mechanizmem różnicowym Q2, 6 poduszek powietrznych, 18-calowe alufelgi, reflektory biksenonowe, system bezkluczykowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, półskórzaną tapicerkę, asystenta pasa ruchu, automatyczny hamulec postojowy oraz system audio z 8-głośnikami, a także system Alfa Connect wyposażony w 6,5-calowy ekran. Wersja Executive dodatkowo wyposażona jest w system nawigacji satelitarnej, elektronicznie sterowaną tylną kalpę, radio cyfrowe oraz system Alfa Connect wyposażony w 7-calowy ekran. Samochód można dodatkowo, za dopłatą, doposażyć m.in. w alarm oraz szklany dach panoramiczny.
Sugerowany akumulator 1: DEKA EXACT FIT 694RMF
Sugerowany akumulator 2: DEKA INTIMIDATOR 9A94R