Menu

Alfa Romeo Stelvio to samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej Giorgio z której korzysta m.in. model Giulia.

Na początku produkcji dostępna była limitowana wersja First Edition została wyposażona także m.in. w 400-watowy system audio, 20-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane fotele oraz podgrzewane koło kierownicy i przednie fotele. Auto wyposażone jest w silnik 2.0 MultiAir Turbo o mocy 280 KM, połączono go z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Stelvio First Edition przyśpiesza do „setki” w 5,7 s.

Najmocniejszy wariant Stelvio – o nazwie Quadrifoglio – jest napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Jednostka nad którą wspólnie pracowali inżynierowie Ferrari i Alfy Romeo współpracuje z automatyczną przekładnią 8-biegową oraz napędem na obie osie Quadrifoglio QUAD. Auto w tej konfiguracji jest w stanie rozpędzić od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 283 km/h. Dowodem na ponadprzeciętne właściwości tego modelu jest uzyskany wśród seryjnie produkowanych SUV-ów rekord na torze Nurburgring Nordschleife, wynoszący 7:51.7 minuty. Włoski samochód zdeklasował rywali, w tym poprzedniego rekordzistę – 560-konne Porsche Cayenne Turbo S.

Silnik Stelvio Quadrifoglio wykonano z lekkiego metalu i wyposażono w układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa oraz system odłączający cylindry podczas pracy przy znikomym obciążeniu. Inżynierowie zadbali o relatywnie niewielką masę własną pojazdu, która wynosi 1830 kg.

Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Super obejmuje m.in. system ABS oraz ESP z mechanizmem różnicowym Q2, 6 poduszek powietrznych, 18-calowe alufelgi, reflektory biksenonowe, system bezkluczykowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, półskórzaną tapicerkę, asystenta pasa ruchu, automatyczny hamulec postojowy oraz system audio z 8-głośnikami, a także system Alfa Connect wyposażony w 6,5-calowy ekran. Wersja Executive dodatkowo wyposażona jest w system nawigacji satelitarnej, elektronicznie sterowaną tylną kalpę, radio cyfrowe oraz system Alfa Connect wyposażony w 7-calowy ekran. Samochód można dodatkowo, za dopłatą, doposażyć m.in. w alarm oraz szklany dach panoramiczny.


Sugerowany akumulator 1: DEKA EXACT FIT 694RMF

Sugerowany akumulator 2: DEKA INTIMIDATOR 9A94R


Przeczytaj także: