Menu

Audi Q3 – kompaktowy samochód osobowy typu crossover produkowany przez koncern Audi AG od 2011 roku. Audi Q3 zostało oparte na płycie podłogowej Volkswagen Group A5 platform (PQ35) znanej z Volkswagena Golfa V oraz Volkswagena Tiguana.

Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju w roku 2007 jako pojazd koncepcyjny Cross Coupé Quattro. Wersja produkcyjna została pokazana również w Szanghaju w roku 2011. Pojazd dostępny jest z dwoma wersjami silnika R4 2.0 TFSI (170 i 211 KM) oraz dwoma 2.0 TDI (140 i 177 KM). Moc na oś przednią lub obie osie przenoszona jest przez 6-biegową skrzynię manualną bądź 7-biegową S-Tronic. Sportową wersją modelu jest RS Q3 produkowane przez quattro GmbH, spółkę – córkę koncernu wyspecjalizowaną w produkcji samochodów sportowych i wyczynowych. Premiera auta miała miejsce w roku 2013. Samochód wyposażony jest w silnik R5 2.5 TFSI (360 KM/265 kW, 465 Nm). Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 s, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa na 100 km wynosi 8,8 l/100 km. W celu poprawy prowadzenia obniżono o 25 mm zawieszenie, dla lepszego rozłożenia masy akumulator umieszczono w przestrzeni bagażowej. Dodatkowo zastosowano wzmocniony układ hamulcowy – wentylowane i nawiercane tarcze z przodu oraz większe tarcze z tyłu. Z zewnątrz nowy model charakteryzuje się 19- lub opcjonalnie 20-calowymi felgami aluminiowymi, wstawkami aerodynamicznymi oraz akcentami ze szczotkowanego aluminium. W pasie przednim zastosowano czarny grill typu „plaster miodu”, z tyłu niewielki dyfuzor oraz pojedynczą, owalną końcówkę układu wydechowego. W listopadzie 2014 swą premierę miały odświeżone wersje Q3 i RS Q3. Poszerzona zostanie gama silnikowa modelu i obejmie teraz 6 jednostek o pojemności 1,4 i 2 litrów, i mocy od 88 kW (120 KM) do 162 kW (220 KM). Trzy czterocylindrowe silniki TFSI i trzy takie same jednostki TDI clean diesel mają zwiększoną moc, a jednocześnie spalają mniej paliwa i emitują nawet o 17 procent mniej dwutlenku węgla. Wszystkie jednostki napędowe to silniki z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, spełniające europejski standard emisji spalin Euro 6. Redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 to m.in. efekt zastosowania techniki cylindrów odłączanych na żądanie – cylinder on demand. Jednostki 1.4 TFSI COD i 2.0 TDI, za sprawą swej wysokiej efektywności noszą miano „Audi ultra”.

Źródło : Wikipedia.org


Sugerowany akumulator 1: 548MF

Sugerowany akumulator 2: 648MF

Sugerowany akumulator 3: 748MF

Sugerowany akumulator 4: 9A48


Przeczytaj także: