Menu

Lexus RC to luksusowy samochód osobowy o nadwoziu coupé marki Lexus produkowany przez koncern Toyota Motor Company od 2014 roku. Pojazd zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. W 2018 samochód przeszedł facelifting. Auto otrzymało nowe lampy nawiązujące wyglądem do stylistyki większego Lexusa LC, zmienione wloty powietrza, a także dodatkowe ulepszenia zawieszenia i układu kierowniczego.

Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Pojazd wyróżnia się ostrymi liniami i agresywnym wyglądem. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED.

Wnętrze pojazdu podobne do tego z trzeciej generacji Lexusa IS posiada 7-calowy ekran dotykowy oraz zlokalizowany między przednimi fotelami gładzik (touchpad) do obsługi systemu multimedialnego.

Lexus RC sprzedawany jest w czterech wersjach silnikowych: RC 200t z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem rzędowym 2.0, RC 300h z napędem hybrydowym, RC 350 z 3,5-litrowym wolnossącym silnikiem V6 (poza Europą) oraz w wyczynowej wersji RC F.

Lexus RC na rynku polskim oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Elegance, F Sport oraz Prestige. Najbardziej charakterystyczną jest wersja F sport. Od dwóch pozostałych wyróżnia się bardziej sportową stylizacją zderzaków, innym wypełnieniem atrapy chłodnicy – w miejsce poziomych żeber pojawia się drobna siateczka – oraz obniżonym i twardszym zawieszenie. Lexusa RC w wersji F Sport nie należy jednak mylić ze sportową, znacznie droższą odmianą RC F.

W 2018 roku na Salonie Samochodowym w Genewie Lexus zaprezentował model RC w specjalnej wersji F Sport Black Edition. Samochód jest dostępny wyłącznie z metalicznym lakierem Graphite Black, którego kolor jest inspirowany czernią sumi, tradycyjnego tuszu wykorzystywanego do kaligrafii. Wnętrze wykończono czarną skórą z pomarańczowymi przeszyciami i drewnem barwionym tuszem sumi.

W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Auto prezentuje się agresywniej w przeciwieństwie do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. Pod maską pojazdu znajdzie się 5,0 l silnik benzynowy w układzie V8 o mocy około 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód przeszedł facelifting wraz z modelem RC, a jego rezultaty zaprezentowano na początku 2019 roku. Auto nie tylko otrzymało nową stylistkę – jest lżejsze, m.in. dzięki zastosowaniu wydrążonych półosi w miejscu pełnych, otrzymało ulepszone zawieszenie ze sztywniejszymi elementami i dysponuje systemem elektronicznej kontroli startu.

Na salonie samochodowym w Genewie w 2018 roku z okazji 10-lecia serii F, Lexus zaprezentował model RC F w wersji Special Edition. Auto pokryto szarym, matowym lakierem Nebula i wyposażono w czarne, 19-calowe felgi. Charakter limitowanej edycji podkreślają elementy w niebieskim kolorze – m.in. zaciski hamulców, koło kierownicy, pasy bezpieczeństwa i tapicerka przednich foteli. Samochód otrzymał również pakiet RC F Carbon, w skład którego wchodzą pokrywa silnika, dach i aktywny spojler wykonane z włókna węglowego. RC F Special Edition jest również wyposażony w mechanizm różnicowy Torque Vectoring Differential, a także pakiet Lexus Safety System +.

W roku 2014 na Genewskim Salonie Samochodowym przedstawiono opracowaną przez Lexus GAZOO Racing, sportowe ramię firmy, wyścigową wersję RC F GT3 z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy zwiększonej do 540 KM i masą obniżoną do 1249 kg. Taka konfiguracja sprawia, że auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h i jest ograniczona elektronicznie. W sezonie 2017 Lexus wystawił po dwa egzemplarze w wyścigach organizowanych w USA i w Japonii – w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship auta zespołu 3GT Racing startują w kategorii GTD, a w japońskich wyścigach SUPER GT zespół LMcorsa w klasie GT300. W 2018 roku dwoma Lexusami RC F GT3 w serii Blancpain GT startuje zespół Emil Frey Lexus Racing. W maju ekipie udało się zająć trzecie miejsce na podium w czasie rywalizacji na brytyjskim Silverstone, a na początku czerwca zespół odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w historii, w wyścigu na 1000 km na torze Paul Ricard.


Sugerowany akumulator 1: DEKA ORIGINAL EQUIPMENT 624MFD

Sugerowany akumulator 2: DEKA ORIGINAL EQUIPMENT 634MF

Sugerowany akumulator 3: DEKA ULTIMATE 734MF

Sugerowany akumulator 4: DEKA INTIMIDATOR 9A34


Przeczytaj także: